TikTok дискримінував жінок та просував ксенофобські стереотипи перед євровиборами – звіт

TikTok дискримінував жінок та просував ксенофобські стереотипи перед євровиборами – звіт

Київ  •  УНН

 • 49883 перегляди

Read in English

Згідно зі звітом фінських аналітиків, результати пошуку TikTok під час європейської виборчої кампанії містили дискримінаційний та ксенофобський контент щодо жінок, меншин та маргіналізованих груп, що сприяло поширенню шкідливих стереотипів та дезінформації.

TikTok, колись відомий своїми танцювальними челенджами та вірусними трендами, тепер стає важливою платформою для політичної агітації. Близько 47% молоді віком від 18 до 24 років у Фінляндії використовують TikTok, і приблизно третина кандидатів у Європарламент активно використовували цей додаток у своїх кампаніях. Таких висновків дійшли фінські аналітики алгоритмів CheckFirst і служба перевірки фактів Faktabaari в рамках спільного проєкту CrossOver, передає УНН.

Деталі

Дослідження фінських аналітиків показало, що упродовж виборчої кампанії у видачі пошуку в TikTok множилися токсичні висловлювання на адресу жінок-політиків, мігрантів та представників етнічних меншин.

Як йдеться на сайті моніторингового проєкту CrossOver Finland, відсутність модерації в TikTok призвела до того, що у видачі за запитом про жінок-політиків з'явилися об'єктивістські та сексистські формулювання, а також неприємна інформація як про жінок, так і про чоловіків-політиків.

"Рекомендації щодо пошуку містять багато різких висловлювань щодо жінок-політиків та етнічних меншин. Наприклад, пошук жінок-політиків, таких як колишній прем’єр-міністр Санна Марін, показав неприйнятний, сексуалізований вміст, тоді як пошук лідерів партій, таких як Green Pekka Haavisto, призвів до пропозицій, пов’язаних з викраденням дітей", — пояснює провідний автор і дослідник Алексі Кнуутіла.

На пошукові пропозиції частково впливають запити інших користувачів, це означає, що вони можуть ненавмисно транслювати стереотипи та хибні твердження.

За даними звіту, деякі з цих пропозицій не були випадковими, а були пов'язані з пошуковими запитами та відеороликами, знятими про цих людей, і багато з них були негативними або по-своєму проблемними.

Найчастіше пошукові пропозиції мали обвинувальний зміст або містили критику. Так, на запит про Маурі Пелтокангаса, депутата від ультраправої партії "Істинні фіни", виходило слово "зрадник". А про представника лівоцентристської "Зеленої ліги" Пеккі Хаавісто – "викрадення дітей".

Доповнення

Зазначається, що все це потенційно створює упереджене ставлення до них з боку громадськості, що особливо загрожує напередодні виборів.

Загалом, результати пошуку TikTok містили образливі висловлювання на адресу жінок та груп, що дискримінуються, включаючи євреїв та ЛГБТ-спільноту, йдеться у звіті.

У видачі з пошуку про жінок були такі результати, як "на кухню" та "закрий свій рот". Серед інших фраз, що пропонуються для автозаповнення, були "цигани крадуть" і "біженці, пішли геть".

Ці пропозиції посилюють вербальне насильство, йдеться у доповіді. Також зазначається, що TikTok не докладає зусиль для боротьби з ксенофобією на своїй платформі.

Також видавалися спірні пропозиції, пов'язані із COVID-19. Як приклад, можна навести фрази "Вакцини шкодять" та "Страх щеплень". І хоча вони зазвичай ведуть до відеороликів, в яких експерти розвінчують міфи, пов'язані з вакцинами, контент про передбачувану небезпеку вакцин, все ж таки прослизав у видачі.

У звіті йдеться, що наявність таких відеороликів говорить про те, що заходи TikTok щодо боротьби з дезінформацією потребують подальшого аудиту і що платформі варто модерувати свої пошукові пропозиції.

Гійом Кустер, генеральний директор CheckFirst, зазначив, що пошуковими рекомендаціями TikTok дуже легко маніпулювати.

"Рекомендації частково базуються на хештегах, і навіть рідко використовувані хештеги стають пошуковими пропозиціями. Це означає, що на результати пошуку можна легко вплинути, автоматизувавши відео з певними хештегами", – пояснив Кустер.

У звіті також виявлено, що зусилля TikTok щодо забезпечення безпеки виборів шляхом позначення офіційних відео, пов’язаних з виборами, були реалізовані лише частково: лише дві третини найпопулярнішого виборчого контенту отримали такі мітки.

"TikTok має очистити свої рекомендації, видаливши токсичну мову про жінок і меншини. Google зробив кращу роботу з модерування пошукових пропозицій, і TikTok має наслідувати цей приклад", — каже Мікко Сало.

TikTok не пройшов тест на здатність виявляти дезінформацію щодо виборів у ЄС4 черв. 2024, 22:30 • 29896 переглядiв