
Відновлення польотів в Україну: чиї літаки хочуть здійснити перші авіасполучення
Київ • УНН
Wizz Air, Ryanair та AirBaltic планують відновити рейси в Україну. Wizz Air розробила план на 100 маршрутів, Ryanair готує п'ятирічний план відновлення, а AirBaltic хоче бути першою.
Декілька авіакомпаній висловлювали зацікавленість у відновленні рейсів до України після відкриття українського неба. Зокрема, компанія Wizz розробила план відкриття 100 маршрутів в перші шість місяців після відкриття авіасполучення, що дозволить перевозити 5 млн пасажирів в рік. Своєю чергою Ryanair приготувала п’ятирічний план щодо відновлення польотів в Україні. У балтійського перевізника АirBaltic взагалі амбітний план - він хоче стати першим, хто виконає рейс до України, пише УНН.
Wizz Air

Сьогодні гендиректор Wizz Air Йозеф Вараді, виступаючи на конференції "Логістика як драйвер економічного зростання", розповів, що компанія розробила план відкриття 100 маршрутів в перші шість місяців після відкриття українського неба, що дозволить перевозити 5 млн пасажирів в рік.
Одразу, коли Україна буде готова відновити всі польоти… ми не лише розглядаємо польоти в Україну, але також і польоти з України. Ми вважаємо, що потенціал України величезний, і буде досить значний трафік. Ми розробили план створення мережі з близько 100 маршрутів протягом перших 6 місяців, що створить пропускну спроможність у 5 млн місць на рік. І коли ви будете готові, ми будемо готові
Аеропорт Гітроу відновив роботу після масштабного збою через пожежу22.03.25, 10:55 • 37543 перегляди
Він також зазначив, що представники Wizz Air кілька разів були в Україні і вели перемовини з зацікавленими сторонами, зокрема, з українськими аеропортами.
"В нас відбувалися досить активні обговорення з представника аеропортів Львова та Києва. Ми дуже близькі до укладання комерційних угод з кожним з них. Я гадаю, що ми вже готові", - додав Вараді.
Раніше Вараді казав, що Wizz Air планує відновити польоти в Україну протягом шести тижнів після припинення вогню. Компанія має намір відновити бази у Києві та Львові, пропонуючи 5 мільйонів місць на рік.
"У нас є чіткий план щодо відновлення польотів в Україну, тому що я думаю, що це може статися в будь-який момент. Щойно буде оголошено про припинення вогню, ми розглянемо можливість нашого відновлення", - казав Вараді.
Ryanair

Водночас виконавчий директор авіакомпанії Ryanair Майкл О'Лірі сьогодні на конференції "Логістика як драйвер економічного зростання" повідомив про "тишу" в перемовинах з українськими аеропортами, через що авіакомпанія може скоротити програму відновлення польотів з України.
Ми разом склали досить амбітний плани для того, щоб забезпечити вже 5 млн пасажирського потоку після першого року, і дорости до 10 млн протягом 5 років, що буде швидшим зростанням, ніж у нас було в Польщі. Ми подали план зростання на 5 років в аеропорти, як "Бориспіль", так і "Львів". На жаль, поки що протягом цих 2 років більше нічого не було досягнуто. І я не розумію, чому аеропорти не готуються до відновлення польотів, і чому аеропорти недостатньо роблять для того, щоб відповідати угоді з Ryanair, незважаючи на постійні нагадування, як "Борисполю", так і "Львову", так і "Одесі"
Він зазначив, що компанія "нічого не чує" від аеропортів протягом останніх двох років, тож хотіла б зустрітися з керівництвом аеропортів. За його словами, він наразі має заплановану зустріч з комерційним директором "Борисполя", яка має відбутися на цьому тижні, а також представниками аеропорту "Львів".
"Для того, щоб досягти 10 млн пасажиропотоку в Україні, нам потрібно відкритися, забезпечити безпечне небо, тобто, щоб авіація могла функціонувати, і ми сподіваємося, що війна невдовзі завершиться. По-друге, нам потрібна домовленість з аеропортами, що дасть нам можливість забезпечити цю так би мовити радикальний, агресивний план. В нас сьогодні є літаки у 95 аеропортах Європи, тож ми плануємо, що ми зможемо дещо повернути в аеропорти Києва, Львова протягом 6 тижнів, після того як буде відкрите небо. Щоб це відбулося ми зробимо все, але поки ми не можемо це зробити поки в нас не буде угоди про видатки з аеропортами, ми не можемо це зробити одноосібно", - додає О'Лірі.
В аеропорту Мюнхена через страйк скасовують більшість авіарейсів 26.02.25, 08:14 • 45305 переглядiв
Він наголосив, що якщо компанія не досягне згоди з аеропортами щодо витрат, то вона готова все одно відновити польоти в Україну, але в значно менших масштабах.
"Ми розпочнемо польоти до київських аеропортів і частково до Львова, але замість того, щоб 5 млн за перший рік, ми зможемо значно менше забезпечити… можливо, 1 млн пасажиропотоку", - зазначає О'Лірі.
Польща адаптує всі цивільні аеропорти для потреб військових26.02.25, 07:10 • 28839 переглядiв
В лютому О'Лірі в інтерв’ю The Telegraph розповів, що Ryanair розробляє план, який дозволить почати польоти протягом чотирьох-шести тижнів після закінчення війни.
"Я дуже сподіваюся, що це станеться цього року. Я вважаю, що однією з речей, які, сподіваюся, може зробити Трамп, буде раннє вирішення питання про незаконне вторгнення росії в Україну", - казав О'Лірі.
За його словами, у планах Ryanair – відкриття близько 24 маршрутів до Києва та Львова. Потужність буде забезпечена шляхом перенаправлення літаків, що базуються в таких аеропортах, як Станстед і Париж-Орлі, для обслуговування міст.
Проте він наголошував, що відновлення сполучення з Одесою може зайняти більше часу через рівень пошкоджень, тоді як деякі хаби на сході та півдні були "розбомблені до біса" та фактично зруйновані.
У тому числі й аеропорт у Херсоні, куди раніше літав Ryanair. Місто зазнало серйозної шкоди після того, як на початку конфлікту його захопили російські війська, а потім відновили українські сили.
Наприкінці лютого О'Лірі в інтерв’ю Reuters розповів, що Ryanair планує перевезти 2 млн пасажирів протягом перших шести тижнів після відкриття неба в Україні. Компанія має намір відкрити бази в Києві та Львові, збільшивши пасажиропотік до 5 млн протягом року-двох.
У нас буде 2 млн місць протягом шести тижнів (після відкриття неба), і я думаю, що ми захочемо відкрити бази в Києві та Львові протягом 12 місяців, а потім, я думаю, ми зможемо збільшити кількість пасажирів з 2 до 5 млн протягом року або двох
За його словами, повернення до деяких інших аеропортів в Україні може тривати довше через більші збитки від трирічної війни між росією та Україною. За його словами, авіакомпанія хоче мати 6-8 маршрутів в Україну з Польщі.
AirBaltic

Кілька днів тому генеральний директор балтійської авіакомпанії AirBaltic Мартін Гаус заявляв, що перевізник готовий відновити маршрути у Київ і Львів, і хоче стати першою компанією, хто це зробить.
Ми прагнемо бути першою авіакомпанією, яка виконуватиме рейси з країн Балтії до Києва. Наша команда була в Києві, обговорювала з урядом і представниками аеропорту "Бориспіль" відкриття маршруту
За його словами, ці рейси будуть виконуватися зі столичних аеропортів країн Балтії, тоді як раніше вони здійснювалися лише з Риги. Крім того, за його словами, якщо все піде за планом, після відкриття повітряного простору мандрівники зі столиці Латвії зможуть літати до Львова.
"Ми плануємо використовувати Ригу як хаб. Польоти звідти будуть виконуватися ще ширше. (...) У перший же день, коли рейси будуть працювати, мандрівники зі столиць країн Балтії зможуть прилетіти до Києва і назад, а ті, хто летить з Риги, зможуть вилетіти до Львова", - зазначав Гаус.
АirBaltic літає до майже 130 напрямків у Європі, на Близькому Сході, у Північній Африці та на Кавказі з Вільнюса, Риги, Таллінна, Тампере та, сезонно, з Гран-Канарії.
SkyUp Airline

Українська компанія заявила про готовність відновити польоти з Україною через 3-4 тижні після офіційного відкриття повітряного простору.
Гендиректор компанії SkyUp Дмитро Сєроухов в інтерв’ю для Forbes, зазначив, що активні обговорення та підготовка вже тривають на міжнародному рівні. Проте остаточне рішення залежатиме не лише від України, а й від міжнародних авіаційних та безпекових структур.
Для нас повернення в Україну – це повернення додому, а не вихід на новий ринок. У нас є база, інфраструктура та персонал, які готові до роботи одразу після відкриття неба. Якщо завтра повітряний простір буде відкрито, ми зможемо запустити перші рейси вже через 3–4 тижні
Раніше
Заступник міністра розвитку громад та територій Тимур Ткаченко, а нині очільник КМВА, зазначав, що хоча державні органи розглядають можливість часткового відкриття повітряного простору України, це наразі малоймовірно в короткостроковій перспективі. Особливу увагу приділяють можливому відновленню роботи аеропортів в Борисполі та Львові, які є ключовими для пасажирських перевезень. Ткаченко також підкреслив, що порівняння ситуації України з Ізраїлем, де ефективно працює система ППО, не зовсім коректне, оскільки в Україні ще не досягнуто необхідного рівня оборони. Тому, на його думку, говорити про часткове відкриття авіапростору наразі зарано.
В кінці жовтня минулого року Україна презентувала дорожню карту щодо відкриття повітряного простору в умовах воєнного стану, презентувавши покроковий план та потреби для часткового відкриття авіапростору.
В лютому керівництво аеропорту "Бориспіль" провело переговори з Wizz Air у Будапешті щодо відновлення авіасполучення. Лоукостер має масштабний план повернення в Україну та планує відновити бази у Києві та Львові.
"Відновлення пасажирського авіасполучення можливе лише за умови відкриття повітряного простору. Ключовим фактором для цього лишаєшся безпековий фактор. Разом з тим, важливим є утримання авіаційної інфраструктури та кваліфікації персоналу у належності стані, щоб коли дозволить безпекова ситуація, пасажирські авіаперевезення можна було відкрити у найшвидші терміни. Основною темою став оперативний запуск авіаперевезень зі столичного аеропорту "Бориспіль" після відкриття повітряного простору. Топ менеджмент аеропорту змістовно поінформували керівників авіакомпанії про операційну готовність аеропорту, стан інфраструктури, аеродрому, терміналів, техніки з наземного обслуговування літаків, заходів із підтримання сертифікаційних вимог, кваліфікації персоналу та забезпечення безпеки", - заявляли в пресслужбі аеропорту.