Доходи авіакомпаній сягнуть історичного максимуму в 1 трильйон доларів - CNN

Доходи авіакомпаній сягнуть історичного максимуму в 1 трильйон доларів - CNN

Київ  •  УНН

 • 13595 перегляди

Read in English

IATA прогнозує рекордний дохід авіаіндустрії понад $1 трлн та 5 млрд пасажирів у 2024 році. Середній прибуток на пасажира зросте до $7, попри проблеми з поставками літаків та геополітичні конфлікти.

У 2024 році авіаційна індустрія досягне рекордного доходу понад 1 трильйон доларів, прогнозує IATA. Завдяки стійкому попиту та зняттю обмежень на подорожі кількість пасажирів може сягнути 5 мільярдів. Пише УНН з посиланням на CNN.

Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) заявила, що у 2024 році світова авіаційна галузь, ймовірно, отримає понад 1 трильйон доларів доходу, оскільки кількість пасажирів може досягти рекордного рівня в 5 мільярдів.

IATA прогнозує, що середній прибуток авіакомпаній на одного пасажира зросте до $7, що значно перевищує показник у $2,25 півтора року тому. Для 2023 року цей показник оцінюється на рівні $6,40.

Ці досягнення демонструють швидке відновлення галузі після пандемії, яка спричинила збитки в розмірі майже $187 мільярдів за період 2020-2022 років. Відновлення стало можливим завдяки зняттю обмежень на подорожі та стійкому попиту, що дозволило багатьом перевізникам підвищити ціни на квитки.

Серед регіонів найбільші прибутки у 2024 році очікуються в авіакомпаній Близького Сходу ($24 на пасажира), США ($12) та Європи ($9). Натомість авіаперевізники Африки, Латинської Америки та Азійсько-Тихоокеанського регіону залишатимуться менш прибутковими порівняно із середнім показником по галузі.

У попередньо записаних коментарях генеральний директор IATA Віллі Волш назвав "величезну" цифру доходів "чудовою новиною". Однак він додав, що чиста прибутковість галузі все одно буде "тонкою", на рівні $36,6 млрд - і цьому не допоможуть затримки з поставками літаків "ключовими гравцями", маючи на увазі авіабудівників Airbus і Boeing (BA).

Проблеми з ланцюжком поставок мають дуже значний вплив на нашу базу витрат... І кінця-краю цій проблемі не видно", - сказав він.

Хронічна нестача літаків змушує авіакомпанії довше експлуатувати старіші, менш ефективні моделі, що збільшує витрати на обслуговування, експлуатацію та негативно впливає на довкілля.

Глобальні конфлікти також спричиняють зростання витрат, оскільки закриття великих ділянок повітряного простору змушує перевізників використовувати довші маршрути. Це не лише збільшує час польотів, а й створює затримки через обмежену кількість доступного повітряного простору для дедалі більшої кількості рейсів.

За словами генерального директора IATA Віллі Уолша, зміна уряду в США може ускладнити зусилля галузі щодо досягнення нульових викидів вуглецю до 2050 року. Він зазначив, що переваги, отримані за адміністрації Байдена, такі як податкові пільги для виробництва екологічно чистого авіапалива відповідно до Закону про зниження інфляції, можуть бути переглянуті або скасовані у разі повернення Дональда Трампа до влади.

Нагадаємо

Світова рекламна індустрія вперше перевищить $1 трлн доходів у 2024 році, причому більшу частину прибутків забезпечать технологічні гіганти, такі як Google і Meta.