Швеція розслідує можливу причетність китайського судна до пошкодження кабелів у Балтійському морі - ЗМІ
Київ • УНН
Швеція розслідує пошкодження двох кабелів передачі даних у Балтійському морі, вивчаючи причетність китайського судна Yi Peng 3. Німеччина вважає інцидент актом гібридної війни.
Швеція розслідує пошкодження двох кабелів передачі даних у Балтійському морі, вивчаючи можливу причетність китайського судна Yi Peng 3, передає УНН з посиланням на Financial Times.
Дослідники вивчають обставини пошкодження двох кабелів передачі даних у Балтійському морі, зокрема маршрути китайського суховантажу Yi Peng 3. Це другий випадок подібних розслідувань за останні місяці на тлі зростання побоювань у Європі щодо можливих диверсій.
Судно Yi Peng 3, зареєстроване в Китаї, прямувало з російського порту Усть-Луга до Порт-Саїда в Єгипті. Воно перебувало поблизу шведсько-литовського та фінсько-німецького кабелів приблизно в той час, коли ці кабелі були пошкоджені в неділю та понеділок, як свідчать дані MarineTraffic.
За судном пильно стежили данські військово-морські сили, що підтверджується розвідданими з відкритих джерел. Шведські органи розпочали розслідування інцидентів, щоб встановити можливу причетність Yi Peng 3, повідомили джерела, обізнані з розслідуванням.
"Шведи ретельно вивчають китайське судно", - сказала одна людина, знайома з ходом розслідування.
Уряд Швеції утримується від коментарів щодо ситуації з китайським судном. Проте один із чиновників зазначив, що поліцейське розслідування аналізуватиме його маршрути у співпраці з береговою охороною та збройними силами.
Цей інцидент стався трохи більше ніж через рік після того, як якір іншого китайського судна — контейнеровоза Newnew Polar Bear — пошкодив балтійський газопровід між Фінляндією та Естонією. Влада цих країн не уточнила, чи було пошкодження навмисним або випадковим.
Міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус заявив у понеділок, що пошкодження двох оптоволоконних кабелів протягом 24 годин, ймовірно, є диверсією та актом гібридної війни.
Він додав: "Ніхто не вірить, що ці кабелі були перерізані випадково. Тому ми змушені констатувати, не знаючи конкретно, хто це зробив, що це "гібридна" акція. І ми також повинні припустити, ще не знаючи цього, що це саботаж".
Судно Yi Peng 3 належить компанії Ningbo Yipeng Shipping, яка базується неподалік портового міста Нінбо у Східному Китаї та володіє лише одним судном. Представник компанії повідомив Financial Times, що "уряд звернувся з проханням співпрацювати зі слідством", але відмовився відповідати на подальші запитання, пославшись на те, що сідає на літак, і завершив розмову.
Посольство Китаю в Стокгольмі заявило, що "не володіє інформацією з цього питання", тоді як посольство в Гельсінкі не надало жодного коментаря на запит.
Нагадаємо
18 листопада повідомлялось, що телекомунікаційний кабель C-Lion1 між Гельсінкі та Ростоком перестав працювати.
Причина несправності залишається невідомою.