НАБУ відмовилося коментувати реакцію на заяви Жмака про корупцію в "Укрзалізниці"
Київ • УНН
КИЇВ. 21 квітня. УНН. Ексочільник Укрзалізниці Володимир Жмак подав позов щодо скасування рішення про своє звільнення та вказав на "спроби Наглядової ради повернути корупційні схеми". Проте у НАБУ відмовилися коментувати, чи відреагували вони на публічні заяви експосадовця про корупцію, повідомляє УНН.
Цитата:
"Повідомляємо, що інформаційне агентство "УНН" не є заявником щодо такої інформації, а отже Національне бюро не зобов’язане надавати інформацію про внесення або невнесення відомостей до ЄРДР за вказаними фактами", - повідомили в НАБУ у відповідь на інформаційний запит.
Доповнення
17 березня Кабмін звільнив Володимира Жмака з посади голови правління “Укрзалізниці”. На цю посаду він був призначений у серпні минулого року. Його першим кадровим рішенням було призначення директором з комерційної роботи “Укрзалізниці” Іраклі Езугбая, колишнього керівника залізниці Грузії. Обидва співпрацювали з Міхеілом Саакашвілі.
Збиток “Укрзалізниці” за минулий рік сягнув 12 млрд грн, 8 млрд грн з яких — на вантажних перевезеннях, зокрема через рішення Езугбая знизити відповідні тарифи “Укрзалізниці”.
Він пояснив це умовами ринку, проте рішення насправді він міг ухвалити в умовах конфлікту інтересів — на користь компанії “Дженерал контейнер сервісес”, якою володів до призначення в “Укрзалізницю” і яка займається вантажними залізничними перевезеннями. Засновником “Дженерал контейнер сервісес” є також компанія “Рисоіл”, яка минулого року отримала в управління херсонський порт за договором концесії. Тож, вагони “Укрзалізниці” могли за зниженою ціною забезпечувати перевезення товару в херсонський порт “Рисоіл”.
У збитках “Укрзалізниці” і наслідках “тарифів Езугбая” нині розбирається Тимчасова слідча комісія, бо НАБУ з цим не впоралося навіть попри підписаний меморандум. Деякі ЗМІ пояснюють таку бездіяльність НАБУ зв’язками Міхеіла Саакашвілі з першим заступником НАБУ Гізо Углавою. Детально тут.
У ТСК також вбачають ознаки недбалості правоохоронців, які наглядали за “Укрзалізницею”.