МОН розробило стратегічні напрями розвитку інклюзивної освіти до 2030 року

МОН розробило стратегічні напрями розвитку інклюзивної освіти до 2030 року

Київ  •  УНН

 • 14268 перегляди

КИЇВ. 11 вересня. УНН. Міністерство освіти і науки розробило стратегічні напрями розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації. Про це УНН повідомляє з посиланням на пресслужбу МОН.

“Міністерство освіти і науки розробило проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації. Документ направлено на погодження до Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, Мінсоцполітики, МінТОТ, Мінфіну, МеРТ, Національної асамблеї людей з інвалідністю тощо”, — йдеться в повідомленні.

Повідомляється, що з 2017 року Україна активно розвиває інклюзивне навчання з метою створення єдиних підходів у системі освіти України, де кожна дитина буде охоплена навчанням та зможе реалізувати свій потенціал.

Так, розроблена Національна стратегія має на меті вирішити наступні завдання:

• виявити та якісно оцінити ООП у здобувачів освіти;
• створити умови для навчання у районах або об’єднаних громадах кожній особі відповідно до її ООП;
• підвищити рівень підготовленості педагогічних працівників для задоволення потреб кожного здобувача освіти;
• удосконалити механізми фінансування освіти осіб з ООП;
• забезпечити в закладах освіти умови для здобуття якісної освіти особами з ООП.

Реалізація визначених проєктом Національної стратегії цілей і завдань буде здійснюватися у два етапи.

На I етапі (2020-2028 роки) передбачено, зокрема:

• створення цілісної законодавчої бази у сфері інклюзивної та спеціальної освіти;
• забезпечення підготовки педагогічних працівників та засобів для навчання здобувачів освіти з ООП;
• систематичне забезпечення архітектурної доступності;
• створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища тощо.

II етап (2029-2030 роки) передбачає, з-поміж іншого:

• аналіз результатів реалізації Національної стратегії;
• визначення стратегічних напрямів подальшого розвитку інклюзивної освіти на 2030-2040 роки.

“Зазначимо, що станом на вересень 2020 року відкрито 633 інклюзивно-ресурсних центри, які прийшли на заміну психолого-медико-педагогічним консультаціям (ПМПК). У 2019/2020 навчальному році 35,14% шкіл мали інклюзивні класи”, — зазначається в повідомленні.

Нагадаємо, дітям на інклюзивному навчанні планують надати персональних асистентів.