Кількість вантажів, яка щоденно йде до ЄС, майже вдвічі нижча за можливу - Український логістичний альянс

Кількість вантажів, яка щоденно йде до ЄС, майже вдвічі нижча за можливу - Український логістичний альянс

Київ  •  УНН

 • 1772959 перегляди

КИЇВ. 14 серпня. УНН. Загальна пропускна спроможність української залізниці на кордоні значно вища за добові показники фактичного вантажообігу. Про це йдеться у відповіді Українського логістичного альянсу (УЛА) на запит УНН.

Цитата

«Загальна пропускна спроможність кордонів української залізниці дозволяє щодобово передавати близько 220 тис. тонн вантажів або 3,4 тис. вагонів. Проте у даний період через прикордонні переходи щодобово передається значно менше - близько 125 тис. тонн вантажів або 1,9-2 тис. вагонів. Тобто, фактична кількість вантажів, яка проходить через кордон, значно нижча за потенційну пропускну спроможність», - ідеться у відповіді.

Представники УЛА зазначили, що наразі працює 13 залізничних прикордонних переходів. Ці переходи розподілені таким чином: 4 - з Польщею, 3 - з Румунією, 2 - зі Словаччиною, 2 - з Угорщиною та ще 2 - з Молдовою. У теорії, залізничними шляхами можна щодобово передавати до 700 вагонів із зерновими вантажами, що приблизно становить 1,2-1,5 мільйонів тонн на місяць.

«Необхідно зрозуміти, що системи залізниць в Україні та країнах Європейського Союзу мають різну ширину колії. В Україні ширина колії становить 1520 мм, тоді як в країнах ЄС ця ширина - 1435 мм. Внаслідок цього, на кордоні виникає необхідність або перевантажувати вантаж з одного вагона в інший, або переставляти візки на вагонах - це два можливих способи перетину кордону», - зазначили експерти, коментуючи особливості транспортної системи.

Говорячи про те, що фактична кількість вантажів, яка наразі проходить через кордон, значно нижча за потенційну пропускну спроможність, вони констатували, що черги на кордонах збільшилися, а логістичні можливості для перевезення аграрної продукції з України на західний сухопутний кордон обмежені.

Також у відповіді зазначається необхідність враховувати обмежені перевалочні потужності Європейського Союзу, які займаються обробкою зернових вантажів.

«Навіть якщо вирішено питання на кордонах (наприклад), все одно є уже проблема обмежених перевалочних здатностей найближчих європейських портів. Зокрема, польські порти Гданськ, Гдиня, Свіноуйсьце та Щецин минулого року перевантажили лише 8,2 млн тонн зернових, тоді як Констанца, найбільший близько розташований порт, перевантажив 25,2 млн тонн зерна. Найближчі до України порти Польщі та Румунії в сумі можуть перевантажити близько 33-35 млн тонн зернових, що становить лише половину потреб України. І це ще не враховує той факт, що ці потужності також зайняті перевантаженням європейського зерна», - зазначили в УЛА.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Єврокомісії пропонують розширити "Шляхи солідарності" та компенсувати втрати перевізників українського зерна

На думку експертів, альтернативою може стати перевалка аграрної продукції портовими потужностями Балтійських країн (Литва, Латвія, Естонія) - портами Клайпеда, Рига, Вентспілс, Лиепай, Мууга, але витрати на залізничне та транспортування вантажів автотранспортом через територію Європи значно скоротять маржинальність експортерів.