Обслуговування українською: мовний омбудсмен поки не отримував скарг

Обслуговування українською: мовний омбудсмен поки не отримував скарг

Київ  •  УНН

 • 17328 перегляди

КИЇВ. 16 січня. УНН. Наразі повідомлень про порушення щодо обслуговування споживачів державною мовою немає. Про це журналісту УНН розповів Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

“Поки що на нашу адресу не надійшло жодного порушення, й ми відчуваємо, що свідомість тих, хто займається та працює у сфері обслуговування, відповідає чинному законодавству”, — сказав Кремінь.

На запитання, чи допомагають представники Офісу Омбудсмена в областях контролювати дотримання вимог, Кремінь відповів: “У нас ще не має представників у регіонах, натомість мої представники Уповноваженого відповідають за основні сфери, в тому числі за сферу обслуговування, але на їхню адресу повідомлень про порушення поки що не надходило”.

Також він зазначив, що за дотриманням вимог про обслуговування споживачів українською мовою слідкують представники Уповноваженого із захисту державної мови та Держпродспоживслужба.

Нагадаємо, з 16 січня українська мова стає мовою обслуговування споживачів в Україні як єдина державна.

Так, з 16 січня 2020 року набула чинності стаття закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.

А уже з 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування має перейти на українську мову, обслуговування будь-якою іншою мовою може здійснюватися лише на прохання клієнта.

Відзначимо, що порушення таких норм означатимуть для закладів адміністративні штрафи — від 200 до 700 неоподатковуваних мінімумів (від 3400 до 11 900 грн). Ці зміни набудуть чинності лише у липні 2022 року.

У Верховній Раді зареєстровано законопроект, яким пропонується скасувати норму про штрафи для сфери послуг, якщо вона не перейде на українську з 16 січня.