Конвалідація правочинів з ОРДЛО: як працюватиме законодавство про перехідний період

Конвалідація правочинів з ОРДЛО: як працюватиме законодавство про перехідний період

Київ  •  УНН

 • 21697 перегляди

КИЇВ. 22 січня. УНН. У новому розробленому проекті закону "Про державну політику перехідного періоду", передбачена конвалідація правочинів, що були вчинені на ТОТ – факт, який викликав суспільний резонанс в останні дні. Віцепрем'єр - міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексій Резніков у п’ятницю пояснив журналістам, чому така процедура не має відношення до визнання бойовиків, передає УНН.

Цитата

"Народилась дитина, вона отримала у пологовому будинку довідку від лікаря, і там стоїть печать НЗФ. У мене питання – ми не визнаємо народження дитини? … Ми кажемо, що, не визнаючи окупаційних режимів, їх існування, їх влади і юрисдикції на українських землях, ми визнаємо, як приклад, на підставі Намібійських виключень, що людина, яка там народилась, померла, розірвала шлюб, уклала шлюб, передала щось у спадщину, - має право на фіксацію і визнання нами як Україною офіційно цього факту. І ми даємо право офіційно, щоб суд, навіть якщо буде папірець РАГСу Донецького з печаткою невизнаної нами республіки, цього буде достатньо – не визнаючи її, визнати сам факт".

Деталі

Розроблене законодавство пропонує прийняття поняття конвалідації по окремим категоріям односторонніх правочинів. Це не стосуватиметься, зокрема, відчуження комунального та державного майна.

Довідково

У 1971 році, в зв'язку з окупацією Намібії ПАР, Міжнародний суд Організації Об'єднаних Націй сформулював так звані "намібійскі виключення" із загальних правил невизнання окупації Намібії. Виключення передбачали, що документи, видані окупаційною владою, повинні були повсюдно визнаватися, але тільки у випадку, якщо їх невизнання спричинило б серйозні порушення або обмеження прав громадян.

Нагадаємо, що 31 грудня Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій завершило розробку проекту закону "Про державну політику перехідного періоду" і направило на розгляд для надання пропозицій, зокрема, центральним органам виконавчої влади, судовим органам, прокуратурі, органам військового управління, представництву Президента України в АРК та іншим.

Головний сигнал українського законодавства про перехідний період і перехідне правосуддя полягає в тому, що люди, які на сьогодні знаходяться на тимчасово окупованих територіях, є заручниками окупаційного режиму.