Транспортний потік в Києві: у КМДА відповіли, коли вищі шанси потрапити в затори
Київ • УНН
Пікові години на дорогах припадають на 07:00-10:00 та 17:00-19:00, а найвища інтенсивність спостерігається у вересні.

У Києві інтенсивність транспортного потоку змінюється залежно від часу доби так і залежно від сезону. У "Центрі організації дорожнього руху" департаменту КМДА у відповідь на запит УНН розповіли про ці коливання та про те які саме часові проміжки є "годинами пік".
Як та коли змінюється інтенсивність потоку в столиці
Протягом доби інтенсивність транспортного потоку змінюється: зростає в ранкові години (07:00-10:00), знижується вдень (окрім центру) і знову підвищується у вечірні години (17:00-19:00), після чого поступово зменшується. Зазначені закономірності зафіксовано на основі натурних спостережень, проведених на 15 довільно обраних перехрестях у періоди ранкових, обідніх та вечірніх піків
Зазначається, що залежно від району міста години пікової інтенсивності можуть варіюватися залежно від транспортної ситуації (затор, ДТП). Натомість на великих транспортних артеріях спостерігається чітка різниця: на в’їздах з околиць та основних магістральних напрямках пікові періоди починаються раніше, тоді як у центральній частині міста години пік, як правило, зміщуються на пізніший час.

Ситуація з паркуванням в Києві
У березні 2025 року здійснювався підрахунок інтенсивності транспортних засобів на в’їздах до Зони паркування 3 м. Києва (рис. 1). За результатами, найбільш завантаженими напрямками (в одному напрямку руху) є: Житомирський, Броварський, Бориспільський, Вишневський, Вишгородський, Одеський та Гостомельський

1. Столичне шосе (Обухівський напрямок);
2. Дніпровське шосе (Обухівський напрямок);
3. вул. Метрологічна (с. Хотів);
4. вул. 1. Сірка (с. Новосілки);
5. просп. Ак. Глушкова (Одеський напрямок);
6. вул. В. Чорновола (Вишневський напрямок);
7. вул. Київська (Софіївська Борщагівка);
8. вул. Соборна (Софіївська Борщагівка);
9. вул. М. Вінграновського (Петропавлівська Борщагівка);
10. вул. Соборна (Петропавлівська Борщагівка);
11. просп. Берестейський (Житомирський напрямок);
12. траса P-30 (Ірпінський напрямок);
13. Гостомельське шосе (Гостомельський напрямок);
14. вул. Міська (Пуща-Водиця);
15. Литовський проспект (Овруцький напрямок)
16. вул. Богатирська (Вишгородський напрямок);
17. вул. Радосинська (с. Погреби);
18. Броварський проспект (Броварський напрямок);
19. Бориспільське шосе (Бориспільський напрямок);
20. вул. Світла (Бортничі);
21. вул. Центральна (Осокорки).
Сезонні коливання
"Сезонна кореляція простежується: інтенсивність транспортного потоку зростає навесні та на початку осені, а зменшується взимку. Найвища інтенсивність зазвичай спостерігається у вересні, а найнижча у січні. Це чітко видно на графіку 1, де зображено зміну інтенсивності руху транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міста з січня 2021 по травень 2025 року", - йдеться у відповіді на запит.

Зазначається, що дані подано як сумарну середньомісячну добову інтенсивність руху по 10-ти світлофорних об’єктах (СО).
Повідомляється, що було значне зниження інтенсивності транспортного потоку з лютого місяця 2022 року і до кінця року: в зв’язку з воєнним станом та бойовими діями поблизу столиці. Зафіксована детекторами інтенсивність протягом жовтня-грудня 2022 року, січня-лютого 2023 року та травня-грудня 2024 року матиме більшу похибку в даних через віялові стабілізаційні вимкнення електроенергії, під час яких світлофорні об’єкти були вимкнені.