Прихід в Україну Hutchison Ports не принесе додаткових вантажів - АМЕУ
Київ • УНН
КИЇВ. 14 травня. УНН. В Україні контейнерні перевалочні потужності завантажені не більше, ніж на 20%. За статистикою, перевалка в даному сегменті до сих пір не вийшла на рівень 2014 року. Про це повідомив заступник генерального директора Асоціації міжнародних експедиторів Віктор Берестенко, передає УНН.
За його словами, розкручений Міністерством інфраструктури прихід в порт "Чорноморськ" китайського контейнерного оператора Hutchison Ports - не принесе Україні додаткового вантажопотоку.
"Мова не йде про збільшення вантажопотоку, так як вантажна база у всіх - одна. Тобто кількість контейнерів, яке буде оброблятися на Hutchison Ports, просто зменшить кількість контейнерів у інших операторів", - пояснив експерт.
В експертному середовищі галузі впевнені, що в першу чергу втратить вантажі лідер контейнерного ринку - "Контейнерний термінал Одеси", розташований на причалах Одеського порту, оскільки другий за величиною гравець ринку - компанія "Бруклін" прив'язала до себе найбільшу французьку лінію СМА CGM і її лінії -партнери по об'єднанню Ocean Alliance, продавши СМА CGM 50% акцій. Решта гравців в Чорноморському рибному порту і Південному обробляють відносно невелику частку ринку. В галузі не можуть зрозуміти позицію Мінфінраструктури, яке спочатку дозволив Одеському порту під перспективний бізнес-план намити території для контейнерного терміналу на "Карантинному молу", витративши мільярди бюджетних гривень , а сьогодні - просуває китайського оператора, який відбере вантажі і не дозволить виконати цей бізнес -план.
"В Україні сьогодні існуючі термінали, завантажені менш, ніж на п'яту частину від сумарної пропускної спроможності. При цьому багато хто з терміналів реалізують плани по розширенню і збільшенню своєї пропускної здатності, поновлення механізації і т.п.", - підкреслив Берестенко.
У АМЕУ впевнені, що, незважаючи на дефіцит вантажів, Hutchison Ports, в разі приходу до Чорноморська, буде вибудовувати технологію перевалки таку ж, яка прийнята на терміналах оператора в інших країнах. А це означає, що більшість процесів будуть автоматизовані, що є нормальною практикою через зростання вартості людської праці. Інакше, при сьогоднішньому дефіциті вантажів в Україні нового терміналу Hutchison Ports просто не виграти в ціновій війні з існуючими гравцями. Саме тому більша частина працівників порту Чорноморськ будуть скорочені через непотрібність.
"Я впевнений, що жоден інвестор не буде нести ношу" благодійної установи "для працівників. Сьогодні це роблять багато наших державних підприємств - це реалії нашого часу в управлінні держпідприємствами", - резюмував Берестенко.
Раніше профспілка порту "Чорноморськ" виступив проти передачі причалів та іншого майна порту в оренду китайському інвестору. За даними профспілкових лідерів, на причалах №1-6, які збирається орендувати Hutchison Ports працює більше тисячі портовиків, з яких роботу збереже не більше 150.
Як відомо, Hutchison Ports вже подав до Фонду держмайна заявку на оренду майна в тилу причалів №1-6, другу - на оренду причалів №1-6. За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, відповідний тендер відбудеться в найближчі місяці. Hutchison Ports планують зобов'язати після взяття в оренду причалів 1-6 передати два причали - 5 і 6 в користування компанії Risoil для перевалки зернових. Це на сьогодні є додатковим навантаженням, на яку в Hutchison Ports не погоджуються.