Порт "Чорноморськ" готується перейти в концесію - Криклій

Порт "Чорноморськ" готується перейти в концесію - Криклій

Київ  •  УНН

 • 14873 перегляди

КИЇВ. 20 жовтня. УНН. Міністерство інфраструктури України продовжує підготовку та реалізацію перспективних проєктів державно-приватного партнерства (ДПП) у різних інфраструктурних галузях. Відтак, наступними масштабними проєктами відомства у морській галузі будуть концесії залізнично-поромного комплексу, а також першого і контейнерного терміналів морського торговельного порту "Чорноморськ". Про це повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час панельної дискусії "Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки" сьогодні, 20 жовтня, передає УНН.

"Я переконаний у тому, що бізнес має максимально бути залученим до управління державними активами. Сьогодні у Міністерстві ми працюємо над реалізацією перспективних проєктів державно-приватного партнерства у різних інфраструктурних галузях. Влітку ми передали в концесію перші морські порти України – “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів, та наразі продовжуємо супроводжувати наших концесіонерів. Наступні потенційні проєкти – концесія залізнично-поромного комплексу, а також першого та контейнерного терміналів морського порту "Чорноморськ", - зазначив очільник Міністерства.

Криклій розповів, що сьогодні було завершено етап прекваліфікації за проєктом концесії залізнично-поромного комплексу Чорноморського морського порту та допущено до торгів 2 компанії – "Ернст&Янг" та Hamburg Port Consulting.

"На наступному тижні ми плануємо провести торги і визначити переможця, який надаватиме консультативні послуги з підготовки ТЕО та конкурсної документації. А в ІІ-му кварталі 2021-го очікуємо оголосити сам конкурс", - відмітив міністр інфраструктури.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна приєдналася до числа 100+ країн, які практикують концесію інфраструктури

Наступним після цього перспективним проєктом стане концесія першого та контейнерного терміналів морського порту "Чорноморськ". Наразі триває відбір юридичних та технічних консультантів для підготовки пре-ТЕО проєкту, переможець якого буде визначений наприкінці жовтня та вже з листопада розпочне відповідну роботу. Сам концесійний конкурс планується до проведення в кінці наступного року.

Нагадаємо, успішність концесії портів відмітив Президент Володимир Зеленський під час свого виступу у Верховній Раді.

У вересні минулого року він доручив Криклію передати у концесію два українських порти "Ольвія" і "Херсон", що було успішно реалізовано достроково. Переможцем конкурсу на концесію порту “Херсон” стала компанія “Рисоіл-Херсон”. Своєю чергою концесіонером порту “Ольвія” стала катарська компанія QTerminals.

“Рисоіл-Херсон” зобов’язалася інвестувати в розвиток порту “Херсон” близько 300 млн грн. І ще 18 млн грн — вкласти в місцеву інфраструктуру. Концесія надається на 30 років, але вже до 2030 року концесіонер зобов’язався забезпечити обсяги перевалки вантажів на рівні не менше 1,36 млн тонн. Водночас, концесія порту “Ольвія” надається на 35 років. Концесійні умови передбачають відрахування QTerminals щорічних концесійних платежів державі у розмірі 82 млн грн і виконання інвестиційних зобов’язань на 3,4 млрд грн (за 5 років). Також катарська компанія зобов’язана вкласти у розвиток місцевої інфраструктури Миколаївщини 80 млн грн.

Довідка УНН: Концесія — тимчасове платне володіння об’єктами, що належать державі або територіальній громаді. Концесія передбачає обов’язкові платежі та інші матеріальні блага на користь держави з боку концесіонера.