Купуємо велосипед – поради новачкам від компанії Motozilla

Купуємо велосипед – поради новачкам від компанії Motozilla

Київ  •  УНН

 • 12748488 перегляди

КИЇВ. 2 лютого. УНН. Новий велосипед завжди приносить масу задоволення, особливо перший, наприклад, після довгої перерви, впевнені в компанії Мотозілла! Завдяки наведеним нижче порадам процес його вибору та покупки буде таким же приємним.

Зміст:

  • Який тип велосипеда вибрати?
  • Бюджет – скільки коштує витратити?
  • Аксесуари – на що звернути увагу?
  • Як читати таблицю із геометрією?
  • Який розмір рами вибрати?
  • Що робити з новим велосипедом після покупки?
  • Що ще варто купити?

Який тип велосипеда вибрати?

Коротко, новачкам має бути цікаво:

  • Кросові велосипеди – надзвичайно універсальні на дорогах із будь-яким покриттям, включаючи поля та ліси;
  • Трекінгові велосипеди - аналогічні кросовим, але комплектуються в заводських умовах комплектом аксесуарів (крила, освітлення, багажник і т.д.);
  • Міські велосипеди - спрощена і більш зручна версія трекінгових, відмінно підходить для коротких маршрутів;
  • Рекреаційні гірські велосипеди – повільніші, ніж бігові велосипеди на асфальті, але дозволяють вирушити далі у дику природу.

Бюджет – скільки коштує витратити?

Очікуваний бюджет слід помножити на два та додати 10 тисяч гривень. Це трохи жарт, але не зовсім, тому що варто купити найкращий велосипед, який ви можете собі дозволити. Вища ціна виявляється у ролі всіх компонентів — як найпомітніших — і, отже, у вазі і довговічності, і, насамперед, у задоволенні управління.

Винятком із цього правила є міські велосипеди, які мають бути простими і не дуже привабливими для злодія – тут достатньо навіть 10 000 . Рекомендується витратити щонайменше 15 тисяч грн. на кросовий велосипед чи вдвічі більше на модель середнього класу. Трекінгові велосипеди через додаткові аксесуари коштують трохи дорожче — починати пошук варто з 20000 у кишені. Найбільше доводиться витрачати на гірський велосипед, адже ефективний амортизатор та міцні гальма починають з'являтися у моделях приблизно за 40-50 тисяч грн.

Аксесуари – на що звернути увагу?

Після того як ви вибрали тип велосипеда, настав час порівняти доступні моделі. Більшість людей роблять це на основі... заднього перемикача. Це велика помилка! Виробники велосипедів чудово знають про це явище і часто встановлюють дорогий перемикач за рахунок слабших інших деталей, таких як касети та монетки, які значно більше впливають на якість перемикання!

Не кажучи вже про те, що привід є лише одним із компонентів: такі вузли, як амортизатор, шини та гальма, більшою мірою сприяють задоволенню водіння.

Так що порівнюйте не тільки перемикач, а й:

  • Касетна муфта (важливо, щоб саме касетна, а не муфта вільного ходу - її зазвичай можна розпізнати не менш як через 8 задніх передач);
  • Манетки (відповідно до ієрархії моделей Shimano або SRAM);
  • Гальма (добре якщо вони будуть відомого бренду, наприклад, Tektro, Shimano);
  • Покришки (інформацію можна знайти на сайті виробника);
  • Амортизатор (повітряні моделі легше підлаштовуються під свою вагу).

Що ще варто купити?

Новий байк - велика спокуса відразу щось змінити. Однак рекомендується спочатку утриматися від витрачання грошей на запчастини на велосипед та холодно оцінити свої справжні потреби. Після дюжини або близько поїздок ви вирішите, що потрібно замінити - зазвичай перша рекомендована покупка - це зручніше сідло і грипси, а також якісніші шини.

Як читати таблицю із геометрією?

Ви вже знаєте, які вузли важливі, але, можливо, можете здогадатися, що вони в будь-якому випадку є лише аксесуарами. Серцем велосипеда є рама, яка найбільше визначає його характер.

З таких питань, як якість складання, вага та жорсткість, судити досить складно. Вибір авторитетного бренду, безперечно, допоможе тут. Тим не менш, ви можете самі судити про геометрію, яка визначає ваше положення на велосипеді і те, як він управляється.

Довідник з усіх габаритів — тема для окремої статті, але для швидкого порівняння двох схожих байків достатньо кількох ключових цифр:

  • Кут нахилу кермової трубки (що вище цифра, тим «нервніший» байк);
  • Ефективна довжина верхньої трубки (найкращий визначник розміру, вирішує питання про розширення положення у сідлі);
  • Довжина рульової труби (від неї залежить висота керма - можна припустити, що чим довша рульова колонка, тим велосипед зручніше);
  • Річ/стек - новий спосіб вимірювання довжини (річ) та висоти (стек) при їзді стоячи. Це важливі дані, особливо для гірських велосипедів.

Який розмір рами вибрати?

Коротко: виробники трохи спростили номенклатуру розмірів і зазвичай описують їх як S, M, L і т. д. Можна приблизно припустити, що ці розміри відповідають розміру одягу, який ви носите. Або принаймні вони є гарною відправною точкою для примірки.

Що робити з новим велосипедом після покупки?

Для того щоб байк служив якнайкраще, варто витратити деякий час після його отримання, щоб підігнати його під свою анатомію:

  • Висота сідла (а також його кут та зміщення);
  • Висота та кут нахилу керма;
  • Зміщення гальмівних важелів та їх відстань щодо рукояток.

Також варто пам'ятати про проведення «нульового обслуговування» після кількох тривалих поїздок – особливо стропи та спиці можуть вимагати невеликої підтяжки після початкового налаштування.