Досягнення України за 2021 рік: що увійшло до списку

Досягнення України за 2021 рік: що увійшло до списку

Київ  •  УНН

 • 39803 перегляди

КИЇВ. 15 грудня. УНН. Рік, що минає, для України був щедрим на досягнення та здобутки у цифровій, науковій та ІТ-галузях. Чим запам’ятається та що корисного приніс 2021 рік пересічному співвітчизнику – читайте в публікації УНН.

Україна першою у світі прирівняла е-паспорт до фізичного

Україна стала першою країною у світі, в якій електронні паспорти мають таку саму юридичну силу, як і фізичні аналоги. Відповідний законопроект Рада ухвалила на початку цього року.

“Ми — перша країна, де електронні паспорти мають таку саму юридичну силу, як їх фізичні аналоги. Ми створили світовий кейс для розбудови цифрової держави”, — коментував тоді віцепрем’єр-міністр — міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

Біометричний закордонний паспорт або ID-карта в Дії стали цілковитим аналогом паперового або пластикового документів з 23 серпня 2021 року.

Україна стала другою, після Ізраїлю, країною у світі, у якої з’явилися інноваційні препарати для лікування і профілактики всіх штамів коронавірусу

Йдеться про Протипатогенний засіб Sterisent “Санація + Антиковід” і Протипатогенний засіб Sterisent “Санація+Для дихальних шляхів”, які вже отримали сертифікацію класу II-а та введені в обіг.

Розробкою цих медичних виробів займалися фахівці на базі науково-дослідних інститутів Академії медичних наук України та Ізраїлю з липня 2019 року. Компанія “Стерисент Ізраїль Україна” Інститут комплексних систем безпеки" співпрацює з провідними науково-дослідними інститутами Ізраїлю та інститутами Академії медичних наук України. А всі основні дослідження проводить “Інституті громадського здоров’я ім. А.М. Марзєєва “Національної академії медичних наук України”.

Вчені пояснюють — медичні вироби Протипатогенний засіб Sterisent “Санація+Антиковід” і Протипатогенний засіб Sterisent “Санація+Для дихальних шляхів” у вигляді спеціального розчину застосовуються для лікування ранньої стадії коронавірусу, можуть використовуватися як профілактика і запобігають важкому вірусному захворюванню.

Згідно сертифікаційних документів, можуть використовуватися разом з кисневими концентраторами і апаратами ШВЛ. Ізраїльські науковці наголошують — медичні вироби можуть застосовуватися і як профілактика від захворювання коронавірусом.

Україна першою у світі отримала від США ліцензію на проведення національної “Олімпіади геніїв”

На початку листопада цього року Україна першою у світі отримала від Сполучених Штатів ліцензію на проведення національної “Олімпіади геніїв”.

“Олімпіада геніїв” — це найбільший міжнародний конкурс наукових проєктів з охорони довкілля та екології, участь у якому щороку беруть понад тисячу школярів з-понад 80 країн світу.

Запуск пілотних проєктів заплановано в Україні, Мексиці, Південній Кореї та Кувейті, але саме Україна першою підписала ліцензійний договір на проведення національного етапу конкурсу.

ЮНІСЕФ та Асоціація “IT Ukraine” створили першу в світі VR-розробку із протимінної безпеки для дітей

У квітні цього року ЮНІСЕФ спільно з Асоціацією “IT Ukraine” створили першу в світі віртуальну реальність (VR) із протимінної безпеки для дітей на сході України.

Навчання з VR охоплять області, постраждалі від конфлікту, а також Дніпровську, Запорізьку та Харківську, де знаходяться склади боєприпасів та проживають вимушені переселенці.

VR побудований як подорож, аби навчити користувача в розважальному форматі правил безпечної поведінки із вибухонебезпечними предметами. Розробка створена для трьох цільових аудиторій: учнів молодшої, середньої та старшої школи, а також для батьків та вчителів, та має свої розбіжності, залежно від категорії користувача. Наприклад, у версії для молодшої школи присутній гід — вже добре знайомий їм персонаж із “Суперкоманди проти мін” — коміксів, розроблених ЮНІСЕФ в рамках просвітницької програми із протимінної безпеки. Гід виконує роль помічника для школярів, надає підказки та супроводжує героя через всю подорож.

На початку та наприкінці VR досвіду користувач проходить спеціальний тест, який дозволяє виміряти інформативність та користь VR-продукту.