"Деякі консульські дії повністю перейдуть в онлайн": в МЗС розповіли про переваги нової системи "е-Консул"

"Деякі консульські дії повністю перейдуть в онлайн": в МЗС розповіли про переваги нової системи "е-Консул"

Київ  •  УНН

 • 19953 перегляди

Read in English

МЗС України розробляє систему "е-Консул" для цифровізації консульських послуг. Платформа дозволить скоротити час обслуговування на 30-80% та запровадити дистанційні послуги для українців за кордоном.

МЗС вже створило цифрову платформу "е-Консул", на якій в закритому режимі тестується низка функцій, що допоможуть зробити сервіси МЗС доступнішими та швидшими для більшої кількості громадян України за кордоном. Про це заявили у Міністерстві закордонних справ України, передає УНН.

Деталі

У МЗС відзначили, що Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про інформаційно-комунікаційну систему "е-Консул", яка забезпечить нову якість та доступність сервісів МЗС для громадян України за кордоном.

Рішення уряду стало результатом системної роботи МЗС із цифровізації та модернізації консульських послуг і створило цілу низку нових можливостей. Фахівці МЗС вже працюють над тим, щоб якнайшвидше втілити. Деякі консульські дії повністю перейдуть в онлайн і не треба буде навіть іти до консульського відділу. Інші можна буде здійснити значно швидше та простіше, бо документи будуть підтягуватися з державних реєстрів автоматично

- заявив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба. 

У відомстві пояснюють, що цифрова платформа вже створена. Наразі на ній в закритому режимі тестуються оновлена електронна черга, електронні кабінети заявника та консула, автоматизовані пілотні послуги у сфері нотаріату, оформлення довідок тощо.

МЗС працює над цифровізацією консульських послуг 13 серп. 2024, 12:03 • 21159 переглядiв

МЗС також продовжує працювати над підключенням системи до державних реєстрів та інформаційних баз, що дозволить скоротити операційний час надання громадянам сервісів МЗС на 30-80%, залежно від типу послуги. 

Очікується, що нова система поступово позбавить громадян необхідності надавати вже наявні у держави дані чи документи,  уможливить запровадження перших дистанційних послуг, задля отримання яких взагалі не буде потреби у відвіданні консула. 

Нині вона проходить необхідні безпекові перевірки, тестування на наявність вразливостей, міцність алгоритмів шифрування даних та стійкість до пікових навантажень

- резюмували в МЗС. 

Після запуску цьогоріч модернізованої системи "е-Консул" та оцінки аналітичних даних, МЗС планує нарощувати темпи цифровізації консульської сфери і протягом наступного, 2025 року.

Зокрема, міністерство планує збільшувати частку дистанційних послуг, інтегрувати онлайн-платежі, шеринг документів у Дії спільно з Міністерством цифрової трансформації, та низку технологічних рішень, які зроблять сервіси МЗС доступнішими для громадян.

Доповнення

У МЗС пояснюють, що потреба у модернізації системи "е-Консул" та спрощенні доступу до консульських послуг МЗС постала особливо гостро в умовах повномасштабної війни.

За кордоном нині перебуває близько 7,5 мільйонів громадян України, більша частина з яких виїхали вимушено через російське вторгнення. Цій категорії заявників особливо потрібна консульська допомога через втрачені документи, невирішені майнові питання, влаштування дітей тощо.

І хоча МЗС залучило максимум з наявних ресурсів, вчинивши за 2022-2023 роки понад 2 млн консульських дій силами фактично 300 консулів, попит на отримання консульських послуг залишається вкрай високим та об’єктивно перевищує можливості консульських служб більшості країн світу  

- наголошують в міністерстві. 

Нагадаємо

Кабінет міністрів затвердив положення про створення інформаційно-комунікаційної системи "е-Консул", яка дозволить цифровізувати та автоматизувати консульські послуги.