"Деякі консульські дії повністю перейдуть в онлайн": в МЗС розповіли про переваги нової системи "е-Консул"
Київ • УНН
МЗС України розробляє систему "е-Консул" для цифровізації консульських послуг. Платформа дозволить скоротити час обслуговування на 30-80% та запровадити дистанційні послуги для українців за кордоном.
МЗС вже створило цифрову платформу "е-Консул", на якій в закритому режимі тестується низка функцій, що допоможуть зробити сервіси МЗС доступнішими та швидшими для більшої кількості громадян України за кордоном. Про це заявили у Міністерстві закордонних справ України, передає УНН.
Деталі
У МЗС відзначили, що Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про інформаційно-комунікаційну систему "е-Консул", яка забезпечить нову якість та доступність сервісів МЗС для громадян України за кордоном.
Рішення уряду стало результатом системної роботи МЗС із цифровізації та модернізації консульських послуг і створило цілу низку нових можливостей. Фахівці МЗС вже працюють над тим, щоб якнайшвидше втілити. Деякі консульські дії повністю перейдуть в онлайн і не треба буде навіть іти до консульського відділу. Інші можна буде здійснити значно швидше та простіше, бо документи будуть підтягуватися з державних реєстрів автоматично
У відомстві пояснюють, що цифрова платформа вже створена. Наразі на ній в закритому режимі тестуються оновлена електронна черга, електронні кабінети заявника та консула, автоматизовані пілотні послуги у сфері нотаріату, оформлення довідок тощо.
МЗС працює над цифровізацією консульських послуг 13 серпня 2024, 12:03 • 21140 переглядiв
МЗС також продовжує працювати над підключенням системи до державних реєстрів та інформаційних баз, що дозволить скоротити операційний час надання громадянам сервісів МЗС на 30-80%, залежно від типу послуги.
Очікується, що нова система поступово позбавить громадян необхідності надавати вже наявні у держави дані чи документи, уможливить запровадження перших дистанційних послуг, задля отримання яких взагалі не буде потреби у відвіданні консула.
Нині вона проходить необхідні безпекові перевірки, тестування на наявність вразливостей, міцність алгоритмів шифрування даних та стійкість до пікових навантажень
Після запуску цьогоріч модернізованої системи "е-Консул" та оцінки аналітичних даних, МЗС планує нарощувати темпи цифровізації консульської сфери і протягом наступного, 2025 року.
Зокрема, міністерство планує збільшувати частку дистанційних послуг, інтегрувати онлайн-платежі, шеринг документів у Дії спільно з Міністерством цифрової трансформації, та низку технологічних рішень, які зроблять сервіси МЗС доступнішими для громадян.
Доповнення
У МЗС пояснюють, що потреба у модернізації системи "е-Консул" та спрощенні доступу до консульських послуг МЗС постала особливо гостро в умовах повномасштабної війни.
За кордоном нині перебуває близько 7,5 мільйонів громадян України, більша частина з яких виїхали вимушено через російське вторгнення. Цій категорії заявників особливо потрібна консульська допомога через втрачені документи, невирішені майнові питання, влаштування дітей тощо.
І хоча МЗС залучило максимум з наявних ресурсів, вчинивши за 2022-2023 роки понад 2 млн консульських дій силами фактично 300 консулів, попит на отримання консульських послуг залишається вкрай високим та об’єктивно перевищує можливості консульських служб більшості країн світу
Нагадаємо
Кабінет міністрів затвердив положення про створення інформаційно-комунікаційної системи "е-Консул", яка дозволить цифровізувати та автоматизувати консульські послуги.