В Україні має бути розумний протекціонізм, аби не перетворитися на "сміттєхлам" - торговий представник

В Україні має бути розумний протекціонізм, аби не перетворитися на "сміттєхлам" - торговий представник

Київ  •  УНН

 • 15205 перегляди

КИЇВ. 5 червня. УНН. Історія українського автопрому - класика "поганого протекціонізму", але це не означає, що інші країни мають збувати нам усілякий "хлам". Про це заявив заступник міністра економічного розвитку, торговий представник України Тарас Качка, передає УНН.

"В основі економічного успіху української соняшникової олії лежить протекціонізм експортних мит на насіння соняшнику (збереження яких я з радістю вигризав на переговорах з ЄС), але подібна преференція для ріпаку і сої пішла лише на шкоду (і я радий, що закон №466 їх скасував).

Історія українського автопрому - класика "поганого протекціонізму", але ця історія ніяк не виправдовує буквальне вкорочення віку українців поляками і литовцями, які "збагрюють" нам автохлам на мільярди євро. (Додамо сюди тисячі російських проржавілих вантажніх вагонів і запитаймо себе: як ми стали індустріальним сміттєзвалищем для сусідніх держав?)", - зазначив Качка.

Розумний протекціонізм нам потрібен, вважає він.

"Розумний тим, що розрізняє, коли протекціонізм лікує, а коли отруює. Коли мито допомагає, а коли шкодить. Коли квота рятує виробництво, а коли є "схематозом". Коли у національних інтересах толерувати субсидіювання іноземною державою товару, який є важливим для всієї економіки країни (підказка: дизель), а коли - навпаки, попри критику, необхідно дати можливість національному виробнику розвинутись, навіть за рахунок споживачів, яким імпорт комфортніший (підказка: полімери)", - пояснив Качка.

Кожному, хто критикує протекціонізм, варто згадати, чи не користується його компанія захисними митами, квотами, пільгами та іншою державною підтримкою, каже торговий представник.

"Найцікавіші ж випадки складні і заплутані, як ринок добрив. Тут не може бути простого рішення. Історія поведінки на ринку національного виробника пояснює недовіру до нього з боку споживачів, але це не виправдовує відвертого підігрування російським конкурентам національного виробника (який, щоправда, і сам історично мав з РФ міцні зв‘язки).

Справа заплутана і вирішити її - не просто спортивний інтерес, а надважливе завдання - зробити так, аби українські виробники і споживачі (не лише добрив, а й всіх товарів) допомагали один одному розвиватися, а не перетягували з кишені один одного зароблені важкою працею гроші. Саме у цьому полягає економічний націоналізм.

Тож у таких складних справах давайте не примітивізовувати дискурс, а шукати потрібних рішень, як би складно це не було", - закликав Качка.