В АМКУ вивчають ціни на олію і готові вживати заходів

В АМКУ вивчають ціни на олію і готові вживати заходів

Київ  •  УНН

 • 30887 перегляди

КИЇВ. 6 серпня. УНН. В Антимонопольному комітеті України прокоментували ціни на соняшникову олію, яка, за оцінкою експертів, значно вище ринкової, повідомляє УНН.

В Комітеті зазначили, що нині досліджують внутрішній ринок олії. Попередньо встановлено, що ціни на насіння соняшнику зросли вдвічі у порівнянні з минулим роком.

Цитата

“Комітет продовжує аналізувати інформацію надану виробниками олії соняшникової, а також інформацію, яку вже отримано від найбільших торгівельних мереж. У разі виявлення ознак порушення у діях учасників ринку законодавства про захист економічної конкуренції Комітетом буде вжито заходів з правозастосування або адвакатування конкуренції на задіяному товарному ринку”, — заявили в АМКУ.

В контексті

Ринок соняшникової олії в Україні має ознаки антиконкурентних узгоджених дій, вважає експерт Олег Пендзин. Він вказує, що за останній місяць на світовому ринку ціни на рослинну олію впали на 10%. Натомість, на українському ринку олія подорожчала на 3%. Вільна конкуренція на українському ринку соняшникової олії відсутня, а правила гри на ньому диктують вертикально-інтегровані компанії, додав він.

“Крім компанії „Бунге“, чи, наприклад, „Кернел“ в Україні діє з десяток невеликих підприємств, які виробляють олію. Так, вони менші і не такі потужні, як найбільші гравці. Однак це не означає, що ми можемо забувати про їх присутність на ринку. І цим питанням має зайнятися АМКУ”, — переконаний Пендзин.

До слова

Засновник “Кернел” Андрій Веревський має всі шанси потрапити в список олігархів за законопроектом Володимира Зеленського. В разі ухвалення документу у Верховній Раді. Він має вагомий політичний вплив, будучи бенефіціаром депутатської групи “Довіра”, значні статки, а також ймовірно монополію на ринку соняшникової олії. Принаймні, у 2018 році АМКУ заявив, що ринок соняшникової олії контролюють дві компанії — “Кернел” та “Сантрейд”. Тоді частку “Кернел” на ринку АМКУ оцінив у 35%, що фактично означає його монопольне становище. Нині “Кернел” демонструє дещо нижчі обсяги, утім рахувати обсяги варто у сукупності всіх олійних підприємств цієї групи.

“Кернел” збуває продукцію під ТМ “Щедрий дар”, “Чумак”, “Стожар”.