В АМКУ наполягають на необхідності встановити єдині правила гри для фармацевтичного ринку

В АМКУ наполягають на необхідності встановити єдині правила гри для фармацевтичного ринку

Київ  •  УНН

 • 16482 перегляди

КИЇВ. 14 вересня. УНН. Наявна в АМКУ інформація свідчить про те, що реалізація лікарських засобів із застосуванням маркетингових послуг для всіх учасників ланцюгу збуту (виробників, дистриб’юторів та аптек/аптечних мереж) є сталою розповсюдженою практикою. Разом з тим, це питання потребує чіткого урегулювання з метою недопущення спотворення ринкової конкуренції. Про це на сторінці у Facebook повідомила Державний Уповноважений Антимонопольного комітету України Світлана Панаіотіді, передає УНН.

“Я вважаю, що з урахуванням специфіки реалізації лікарських засобів як товару та особливостей їх обігу, подальша відсутність прозорих правил промоції лікарських засобів, встановлених для всіх учасників фармацевтичних ринків (вітчизняних виробників, імпортерів, ліцензіатів з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами), може мати відображення у зміщенні балансу між попитом та пропозицією на ринках лікарських засобів”, — зауважила вона.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Програма Гройсмана “Доступні ліки” — під загрозою зриву

Тому, з метою здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють, АМКУ надав Міністерству охорони здоров’я України низку обов’язкових для розгляду рекомендацій.

“Розробити та прийняти нормативно-правовий/і акт/акти, яким/якими буде встановлено чіткі, прозорі, недискримінаційні правила промоції лікарських засобів для всіх учасників фармацевтичних ринків задля:

— унеможливлення спотворення конкуренції на ринках лікарських засобів внаслідок використання маркетингових інструментів при реалізації (оптовій та роздрібній) лікарських засобів;

— забезпечення кінцевих споживачів можливістю об’єктивного та неупередженого, самостійного вибору в аптечних закладах необхідних їм лікарських засобів;

— унеможливлення переважної реалізації (оптової та роздрібної) лікарських засобів за підвищеною вартістю за рахунок застосування маркетингових інструментів”, — йдеться у дописі Панаіотіді.

Рекомендації Антимонопольного комітету України підлягають обов’язковому розгляду органами чи особами, яким вони надані, наголосила Державний Уповноважений АМКУ.

Про результати розгляду цих рекомендацій Антимонопольний комітет України має бути повідомлений протягом 90 днів з дня їх отримання.

Як писав УНН, за даними БФ “Пацієнти України”, ціни на ліки завищують імпортери та виробники. 

Нагадаємо, у ВРУ раніше пропонували зобов’язати фармзаводи декларувати один або два рази на рік вартість свого виробництва, проте далі слів, діло не пішло.