Неочікуваний результат? Як українські школярі здали ЗНО, та як дистанційка вплинула на результати
Київ • УНН
КИЇВ. 29 червня. УНН. В Україні 15 червня завершилася основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання. Останній тиждень комісія Українського центру оцінювання якості освіти оприлюднювала результати. Граничний бал не подолали з української мови — 7,45% абітурієнтів, з української мови та літератури — 7,96%, з історії України — 18%, з біології — 2,34%, з географії — 5,38%. А тестування з математики провалила третина випускників. Про що говорять такі результати розповів УНН Роман Грищук, народний депутат, член Комітету з питань освіти, науки та інновацій.
Цитата
“Результати Зовнішнього незалежного оцінювання невтішні, особливо з математики. За офіційними даними центра оцінювання якості освіти, понад 30% учасників цьогорічного ЗНО з математики не отримали мінімальні 10 балів з 67 можливих. Цьогорічні результати підтверджують слабкий рівень математичної освіти в Україні. А також це є підтвердженням результатів міжнародного дослідження PISA-2018: понад третини школярів не досягнули базового рівня у знаннях з математики (дані Організації економічного співробітництва і розвитку). Але в 2021 році 200 балів на ЗНО отримали 574 учні, це більше ніж в минулому році”, — розповідає нардеп.
Доповнимо
За словами Грищука, карантинні обмеження та дистанційне навчання мали негативний вплив на якість навчання та, як наслідок, на результати ЗНО. Незважаючи на всі зусилля, як наприклад, створення Всеукраїнської школи онлайн, все одно поки що онлайн-освіта не може забезпечити той рівень, що й офлайн-навчання.
“Серед позитивних моментів можна виділити запровадження вперше в Україні фінансового стимулювання для тих, хто складає ЗНО з найвищими результатами:
⁃ 20 щорічних одноразових премій в розмірі 5000 гривень кожна (для тих учасників, які набрали 200 балів із двох і більше навчальних предметів);
⁃ 30 премій по 100000 гривень для тих, хто склав ЗНО більше ніж на 790 балів з чотирьох навчальних предметів, один з яких щонайменше має бути складений на 200 балів (стипендія кожному в розмірі 10000 гривень щомісячно). Це є фінансовою підтримкою талановитої молоді та стимулювання її до високих результатів навчання”, — пояснює він.
Контекст
Грищук говорить, що на даний момент — ЗНО єдиний показник вимірювання середньої освіти, тому результати ЗНО можна вважати таким критерієм. За його словами ключова проблема — нестача вчителів природничо-математичних дисциплін та недостатній рівень педагогічної освіти. Рівень дитини не може бути вищим за рівень педагогічної освіти вчителя.
Детельніше читайте у статті “Про що свідчать результати ЗНО: Як українські школярі з тріском провалили математику, але краще здали інші предмети”.