Завдяки добовому балансуванню ціни на газ зменшаться - експерт
Київ • УНН
КИЇВ. 1 серпня. УНН. Запровадження добового балансування на ринку газу дозволить зменшити ціни на блакитне паливо. Про це написав у своєму блозі на УНН директор Енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.
“Саме редакція Кодексу ГТС, в якій запроваджується добове балансування, зменшує щонайменше вдвічі фінансове навантаження на постачальників, а це є запорукою зменшення їх ціни для споживачів, та дозволяє споживачу купувати газ протягом місяця більше, ніж у одного постачальника”, — зауважив Омельченко.
Коментуючи ситуацію із запровадженням добового балансування, він звернув увагу на те, що всі учасники ринку, трейдери, постачальники, великі споживачі, розподільні компанії, власники торгових майданчиків (бірж), в один голос наголошували на необхідності запровадження з 1 серпня 2018 року добового балансування, як того вимагає Кодекс ГТС.
Також за його словами, позиція деяких експертів, що первинна редакція Кодексу ГТС, яка була прийнята в 2016 році мала велику критику та прийнята з порушеннями регламенту, викликає велике здивування, оскільки ця редакція Кодексу ГТС з першого по останнє слово була розроблена саме “Укртрансгазом”. Ця редакція і була затверджена Регулятором. Якихось серйозних суперечок між учасниками ринку під час формування Кодексу ГТС в редакції “Укртрансгазу”, не було.
Раніше УНН повідомляв, що НКРЕКП, відклала перехід на добове балансування газу на два місяці — до 1 жовтня 2018 року.
Комісія також оштрафувала “Укртрансгаз” на 850 тис. грн за низку порушень, що призвели до зриву переходу на добове балансування газу з 1 серпня. Регулятор зобов’язав “Укртрансгаз” усунути порушення до 1 жовтня.
При цьому, НКРЕКП ухвалила проект змін до Кодексу ГТС, які наближають його до європейських норм енергетичного законодавства. Проект оновленого Кодексу опублікують на сайті Комісії для його публічного обговорення.
Як зауважили в “Укртрансгазі”, правки узгоджують критичну розбіжність, яка стосується достатніх умов надання фінансового забезпечення оплати балансування. Також запроваджується механізм припинення транспортування газу та можливість відключення правопорушників, а також створення торгових сповіщень, які дозволяють ефективно торгувати газом на віртуальній торговій точці всередині системи.
“Укртрансгаз” продовжуватиме рекомендувати НКРЕКП врахувати низку змін до нової редакції Кодексу.