Якщо до військової частини привезли неякісні продукти харчування, начпрод має скласти акт, і постачальник отримає штраф - ДОТ

Якщо до військової частини привезли неякісні продукти харчування, начпрод має скласти акт, і постачальник отримає штраф - ДОТ

Київ  •  УНН

 • 87280 перегляди

Read in English

Якщо військова частина отримує неякісні продукти харчування, начальник продовольчої служби повинен скласти акт. Постачальник буде оштрафований на 20% від вартості неякісних продуктів і зобов'язаний замінити їх протягом 24 годин.

Контроль за якістю продуктів харчування, які постачаються до Збройних сил України, відбувається на всіх етапах. Якщо ж до військової частини потрапила неякісна продукція, то начальник продовольчої служби має скласти відповідний акт. У такому випадку є можливість притягнути несумлінного постачальника до відповідальності.

Про особливості контролю якості продуктів харчування, перевірки виробників і постачальників, і яку роль у цих процесах відіграє "Державний оператор тилу" в ексклюзивному коментарі УНН розповіли в пресслужбі ДОТ.

Деталі

Зокрема, в ДОТ зазначили, що до проведення торгів перевіряється відповідність учасника кваліфікаційним вимогам. 

"Перевірка постачальників на відповідність кваліфікаційним вимогам (наявність матеріально-технічної бази, наявність фінансової спроможності, наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід), технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а також відповідність учасників вимогам комплаєнс перевіряється на етапі оцінки пропозиції, поданої до участі в тендері. Крім того, команда ДОТ може здійснювати виїзні перевірки (аудити) потенційних постачальників.

Перед укладанням договорів на постачання продуктів харчування на ІІ квартал 2024 року команда Державного оператора тилу проводила ознайомчі візити на складські приміщення та виробничі потужності потенційних постачальників. Перевірялися умови зберігання продукції, дотримання стандартів на виробництвах.

На стадії закупівлі перевіряється кваліфікація і досвід учасника. Вимоги до якості продуктів харчування визначаються Описами до продуктів і кожен учасник підтверджує можливість поставки харчів відповідної якості", - пояснили процедуру в ДОТ.

Image

Щодо особливостей перевірок окремих видів продуктів харчування, то, зокрема, протягом 30 днів з моменту підписання договору перевіряється якість консервів, які мають потрапити на стіл до військових. За окремою процедурою здійснюється аудит виробників, які напряму постачають продукти для ЗСУ.

"Центральним управлінням контролю якості Міноборони проводяться окремі перевірки щодо якості консервованої продукції. Представники Управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини відбирають зразки продукції та відправляють їх на перевірку у лабораторію за фізико-хімічними, мікробіологічними, радіологічними хіміко-токсикологічними показниками зокрема. Така перевірка має відбуватися протягом перших 30 діб після підписання договору. Продукція може бути поставлена військовим лише після позитивних результатів дослідження.

У закупівлях напряму в виробника відбуваються аудити на виробничих потужностях та складських приміщеннях після підписання договору. 

Зокрема, ДОТ провів аудити постачальників води, під час яких акцент робився на контролі сировини та матеріалів, контролі  безпечності пакувальних матеріалів, наявності стандартних санітарних практик, інструкцій, графіків санітарної обробки приміщень тощо. 

Також ДОТ відвідає з аудитами в травні виробничі потужності та складські приміщення постачальників хліба. Перевірка відбуватиметься за чек-листом, у якому, зокрема, такі вимоги: вода, що використовується як інгредієнт у виробничому процесі, або для прибирання, повинна бути питною, є контроль алергенів при зберіганні харчових продуктів в складських приміщеннях тощо", - розповіли в ДОТ.

Image

Через невиконання контракту ДОТ повністю відмовився від послуг ще одного постачальника продуктів харчування для ЗСУ23 квіт. 2024, 09:53 • 83573 перегляди

Зазначили, що на даному етапі налаштовується механізм обміну даними із постачальниками, за допомогою якого точно можна буде зіставити заявку від військових частин та те, які насправді продукти доставили військовим. 

Також в ДОТ розповіли про причини відмови начпродів приймати продукти, які до них привезли.

"Нами були зафіксовані як субʼєктивні, так і обʼєктивні причини неприймання товарів. 

До субʼєктивних належать, наприклад, відмова приймати товар другого квітня, бо замовили його на п’яте число, або ж відмова прийняти товар через розмір палети, на якій він лежав. 

Щоби обʼєктивних причин. Акти рекламації про неякісну продукцію від начальників продовольчих служб військових частин надходили "Державному оператору тилу". Якщо військовим привезли неякісну продукцію - військова частина не приймає поставку і складає акт рекламації. Акти надсилаються ДОТ. Відповідно до актів, якщо скарга є обґрунтована - на постачальника накладаються штрафні санкції. 

Серед штрафних санкцій, зокрема, передбачено штраф у розмірі 20% вартості неякісної продукції та обов’язок заміни такої продукції протягом 24 годин", - підсумували в ДОТ.

Запевнили, що розробили механізми зворотного зв’язку з військовослужбовцями, щоб отримувати від них оперативну інформацію про можливі поставки неякісних продуктів харчування.

ДОТ враховує результати перевірок якості продуктів, які постачальники привозять до військових частин - Міноборони15 квіт. 2024, 10:17 • 15118 переглядiв