Українська компанія "Авто-регіон" впроваджує нові стандарти якості у виробництві шкільного автобусу
Київ • УНН
Українська компанія "Авто-регіон" впроваджує нові стандарти якості у виробництві шкільного автобусу.
Наприкінці 2023 року компанія "Авто-регіон" вперше запропонувала ринку cучасну модель шкільного автобусу, покликану підвищити безпеку та комфорт дітей.
Компанія виготовила перший в Україні шкільний автобус з кондиціонером і автоматичною системою пожежогасіння в моторному відділі та ще низкою систем безпеки.
Українські школярі потребують безпечного та комфортного шкільного транспорту фактично в усіх регіонах України. З початком повномасштабного російського вторгнення саме цей транспорт використовували для потреби ЗСУ чи для евакуації населення, якусь частину шкільного автопаркінгу вивела з ладу, знищила чи викрала російська армія. Проте сьогодні безпека дітей під час кожної поїздки залишається невід'ємною складовою, що вимагає найвищої уваги та заходів захисту. Від регулярного підвезення учнів до навчального закладу, зокрема, залежить і якість освітніх послуг, особливо в сільських місцевостях. За дослідженням "Нової школи", Україна потребує понад 2000 шкільних автобусів.
Невтішною є і статистика ДТП. За десять місяців 2023 року зафіксовано 19 743 ДТП із травмованими та загиблим. 2492 людини загинули внаслідок цих ДТП, а ще 24 774 – отримали травми. Про це свідчать дані Опендатаботу.
Найпоширеніша причина дорожніх інцидентів - перевищення безпечної швидкості (38,5%) та порушення правил маневрування (22,5%). У 2023 році суттєво зросла кількість аварій за участю дітей - на 10% у порівнянні до відповідного періоду у 2021-му.
Саме тому сьогодні надзвичайно важливо пропонувати українському ринку безпечний та комфортний шкільний транспорт, який матиме запобіжник перевищення швидкості й систему попередження про виїзд зі смуги руху - це допоможе уникнути численних летальних випадків.
Шкільний автобус AR-SB-29-TEMSA у базовій комплектації оснащений такими системами безпеки:
- антиблокувальна система гальм;
- система запобігання ковзанню;
- електронна система стабілізації;
- електронна гальмівна система.
"Наразі ведуться перемовини з однією з українських компаній про застосування системи Smart Bus, що інформує про перебіг маршруту, та обладнання системою оповіщення і мультимедіа, найближчі укриття при тривозі, а у випадку шкільного - система надає можливість бачити батьками дітей онлайн у подорожі", - прокоментував керівник проєкту Temsa Микита Гайдамаха.
Ця модель є інноваційна і містить останні технології безпеки сегменту пасажироперевезень, такі як:
- системи передбачення зіткнень з автоматичною зупинкою;
- систему попередження зі сходу з смуги руху;
- систему пожежогасіння моторного відсіку.
"Нашою метою було розробити шкільний автобус, який не просто відповідатиме українським стандартам, а який перевищить очікування українців від транспорту. Ми переконані, що ми маємо змінити підхід до пасажирських перевезень та подбати про безпеку і комфорт пасажирів. Так, як це відбувається у розвинених країнах світу. Тому новий шкільний автобус має низький розхід палива, відповідає екологічним стандартам Євро-6, має довготривалу експлуатацію за рахунок 15 етапів антикорозійної обробки і енергоефективністю вузлів. Окрім того, шкільний автобус має кондиціонування та індивідуальне опалення. Ми впровадили європейські інновації і якісні українські компоненти у вітчизняному виробництві", - коментує Микита Гайдамаха.
У 2024 році компанія "Авто-регіон" планує підвищити рівень локалізації до 25%, що дозволяє відповідати всім європейським вимогам й відповідно до національного стандарту ДСТУ 7013:2009.
Організація перевезень дітей шкільними автобусами здійснюється у відповідності з чинними нормативно-правовими актами України із забезпечення безпеки дорожнього руху, перевезень пасажирів автобусами, зокрема Закону України "Про дорожній рух" , Закону України "Про автомобільний транспорт" та Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту. Шкільні автобуси мають відповідати вимогам Національного стандарту України ДСТУ 7013:2009 "Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги".
Україна має перелік вимог, яким має бути шкільний автобус. Зважаючи на значну кількість аварій, загорянь маршрутних автобусів, важливо доповнити цей список більш ефективними та сучасними системами безпеки та комфорту, враховуючи умови воєнного стану, постійних повітряних тривог та інших непередбачених обставин.
Окрім того, зважаючи на статус перемовин України з ЄС, транспортна політика буде змінюватися відповідно до вимог і стандартів Green Deal, що передбачає зменшення викидів від транспорту на 90%. На Україну чекають трансформації транспортної системи, і вже сьогодні закладаються нові стандарти та вимоги.
Тому надзвичайно важливо йти на випередження і виготовляти транспорт, який відповідатиме цим вимогам у майбутньому.