Політолог пояснив, як "безальтернативні" результати соцопитувань впливають на виборців
Київ • УНН
КИЇВ. 7 жовтня. УНН. Місцеві вибори-2020 відбудуться вже 25 жовтня, а кандидати на посади мерів і депутатів міських рад не гребують жодним способом, щоб отримати якомога більше голосів виборців. Одними із поширених на пострадянському просторі інструментів для маніпулювання громадською думкою є "безальтернативні" соціологічні опитування та чорний піар, розповів УНН політолог Віктор Таран.
"Чорний піар і безальтернативні результати соціологічних опитувань – це не українське ноу-хау, його використовують активно і у Росії, і у багатьох країнах пострадянського простору для формування так званого "формуючого опитування". Тобто такими псевдоопитуваннями намагаються сформувати у виборця ту чи іншу думку. А також формують безальтернативну думку про перемогу того чи іншого кандидата", - розповів політолог.
Віктор Таран вважає, що "соціологічними" війнами здебільшого зловживають на пострадянському просторі, тому що у цих країнах не розвинений інститут репутації, тоді як на Заході соціологічні фірми існують кілька десятків років, мають відповідне реноме та не допускають подібних вкидів.
"Найсумніше те, що соціологічні опитування дійсно впливають на думку виборця. Відривають, наприклад, бачать що у Атрошенка (міський голова Чернігова – ред.) – 60%, і у людей виникає почуття апатії, страху і безальтернативності. А це три емоційні точки, куди б'ють політтехнологи. Оці емоції мають викликати політтехнологи, які хочуть залишити діючу владу, у виборця. І вони це активно роблять, звісна річ", - розповів Таран.
Нагадаємо, раніше УНН писав, що міський голова Чернігова Владислав Атрошенко віддав "дорожній" тендер на 115 мільйонів гривень своєму бізнес-партнеру.