Коли очікувати результатів експертиз та про реальний стан підземки: керівник Інституту, який проводить експертизу руйнувань у столичному метро, дав відповідь
Київ • УНН
За два-три тижні очікуються результати судової експертизи щодо руйнування тунелю київського метрополітену, який зазнав значних пошкоджень, таких як тріщини, витоки води та корозія.
Директор Національного наукового центру "Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М. С. Бокаріуса" - установи яка проводить експертизу щодо руйнувань тунелю Київського метрополітену між станціями Либідська та Деміївська - Сергій Тюленєв у коментарі УНН повідомив, що результатів досліджень слід очікувати за два-три тижні. Він також розповів, що побачили експерти під час огляду тунелю.
"12 грудня цього року експерти лабораторії будівельно-технічних досліджень наукового центру Інститут судових експертиз ім. Бокаріуса провели обстеження тунельного перегону і в ході цього обстеження було виявлено, що на даний час проводяться роботи з закріплення гвинтів шляхом нагнітання полімерних розчинів за залізобенну оправу. У момент обстеження залізобетонних збірних оправ виявлено багато тріщин, окремі з них мають наскрізний характер, через які вода з породою потрапляє до тунелю. По деяким тріщинам поставлені маяки без дати встановлення, і частина з яких має пошкодження. Окремі збірні елементи оправи мають відшарування захисного шару з оголенням робочої арматури, яка своєю чергою уражена корозією. Також ураження корозією спостерігається на болтах кріплення збірних елементів, окремі верхні та бокові елементи склепіння змістилися один відносно одного. Виявлено також вимивання цементного зв’язуючого на поверхнях тюбінгів у вигляді висолів, напливів та утворення сталактитів. Також наявні протікання на стиках між збірними елементами. Спостерігаються діагональні тріщини з відколом у монолітному шляховому бетоні. На шляховому бетоні знаходяться залишки породи, як пилуватого піску, який намило через наскрізні тріщини. У тюбінгах (каркас тунелю) наявні не закриті отвори для нагнітання розчину за оправу тунелю. І при обстеженні об’єкту, яке відбулося 19 грудня встановлено наступне, що на зруйнованих ділянках встановлено тимчасові розвантажуючі конструкції, технічний стан тюбінгів погіршився, виникли нові тріщини, ширина розкриття старих тріщин постійно збільшується, у деяких тюбінгах спостерігається руйнування з випаданням елементів самого тюбінгу. Через тріщини у конструкціях вода надходить до тунелю. Для повного дослідження було обстежено також гідротехнічну споруду, а саме відкритий канал по якому тече русло річки Либідь. Над поверхнею тунелю спостерігаються провали землі, асфальтових доріжок, самого асфальту, кіоски мають значні деформації", - повідомив Тюленєв у коментарі УНН.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Підтоплення Київського метрополітену: правоохоронці провели додатковий огляд тунелів
Деталі
За його словами, наразі планується проведення комісійної будівельно-технічної експертизи. Для виконання експертизи необхідне залучення відповідних спеціалістів для з’ясування питань щодо додержання належним чином норм, правил будівництва, експлуатації метрополітену.
"Саме об’єктом дослідження у нас буде визначення відповідності або невідповідності виконаних робіт з гідроізоляції, проєктна документація з будівництва споруди між станціями метро Диміївська та Либідська, технічного стану тунельної споруди між станціями метро, причини пошкодження та руйнування тунельної споруди між цими станціями. Виконання комісійно будівельно-технічної експертизи буде здійснено приблизно у термін два-три тижні, залежно від наданих документів. У нас буде вже заключення експерта", - повідомив Тюленєв.
На даний час встановлються причини руйнування тунелю метро, а саме з’ясовуються чи є це порушення при проєктуванню або при будувництві, або при експлуатації, або зовнішній вплив факторів (це будівництво неподалік тунелю метро). Для цього були проведені обстеження тунелю метро, вивчається вся необхідна документація, а вже причини будуть з’ясовуватися експертами і в самому заключенні будуть експертні висновки. Він зауважив, що експерти не готові давати попередні висновки чи було руйнування раптовим чи його можливо було передбачити.
Нагадаємо
8 грудня в тунелі метро між станціями "Деміївська" та "Либідська" з’явилися нові тріщіни, у які просочується вода, що створило реальну загрозу безпеці перевезення пасажирів. Тому 6 станцій "синьої гілки" метро були зачинені щонайменше на 6 місяців. Згодом між станціями "Теремки" та "Деміївська" у Києві запрацював "човниковий рух" поїздів.