Ізраїль планує будівництво великого єврейського поселення на місці занедбаного аеропорту в окупованому Західному березі
Київ • УНН
КИЇВ. 24 листопада. УНН. Ізраїль планує побудувати величезне єврейське поселення на місці давно покинутого аеропорту, який, як сподівалися палестинці, одного дня обслуговуватиме їхню майбутню столицю у Східному Єрусалимі. Про це пише УНН з посиланням на АР.
Деталі
Це один із кількох проектів поселення, які просуваються, незважаючи на засудження адміністрації Байдена, яка разом з палестинцями та значною частиною міжнародної спільноти розглядає поселення, як перешкоду для вирішення столітнього конфлікту.
Поселення Атарот включатиме 9 000 одиниць житла, які будуть продаватися ультраортодоксальним євреям, що зробить його "маленьким містом" з приблизно 50 000 осіб поруч із трьома густонаселеними палестинськими громадами.
Поселення буде знаходитись поруч із Каландією, головним військовим блокпостом між Єрусалимом та окупованим містом Рамалла на Західному березі, через який щодня подорожують десятки тисяч палестинців.
Представник ізраїльського уряду сказав, що проект знаходиться на ранній стадії планування, і що, ймовірно, пройдуть роки, перш ніж він піде на схвалення урядом.
Доповнення
Ізраїль захопив Східний Єрусалим у війні 1967 року разом із Західним берегом річки Йордан і Сектором Гази, а також анексував його, не визнаним міжнародним шляхом. Палестинці хочуть, щоб усі три зхоплені території утворили його майбутню державу, а Східний Єрусалим став столицею.
Ізраїль вважає весь Єрусалим своєю єдиною державою і розглядає поселення, як єврейські квартали, побудовані для задоволення потреб населення, що швидко зростає, і для запобігання поділу міста.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ізраїль побудує більше 1 300 нових будинків для єврейських поселенців на окупованому Західному березі
Довідка
Британці побудували військовий аеродром на початку 1920-х років, коли Єрусалим був адміністративною столицею Палестинського мандату. Йорданія захопила це місце разом зі Східним Єрусалимом та Західним берегом під час війни 1948 року.
У 1950-х і 1960-х роках туристи могли курсувати між Єрусалимом і пунктами призначення по Європі та Близькому Сходу, включаючи Рим, Бейрут, Каїр, Дамаск і навіть міста Саудівської Аравії та Ірану. Ізраїльський дослідник Ельдад Брін, який нещодавно опублікував наукову статтю про аеропорт, каже, що в 1966 році він обслуговував 100 000 пасажирів.
Ізраїль продовжував використовувати аеропорт після війни 1967 року, але в основному для місцевих та чартерних рейсів, оскільки великі авіакомпанії відмовилися обслуговувати окуповану територію. Аеропорт був закритий невдовзі після того, як у 2000 році почалася друга палестинська інтифада або повстання через проблеми безпеки.
Палестинці сподівалися одного дня знову відкрити Єрусалимський міжнародний аеропорт для держави Палестина. Але постійне розширення поселень у Східному Єрусалимі та на Західному березі річки Йордан, де зараз проживає понад 700 000 поселенців, унеможливило уявлення про створення життєздатної палестинської держави разом із Ізраїлем.
Нинішній прем’єр-міністр Ізраїлю Нафталі Беннет та праві партії, які домінують у політичній системі Ізраїлю, рішуче підтримують поселення та виступають проти палестинської державності, навіть якщо більшість міжнародного співтовариства вважає рішення про створення двох держав єдиним реалістичним шляхом вирішення конфлікту.