Експерт пояснив, коли вартість автогазу досягне межі за якою його використання стане невигідним
Київ • УНН
Вартість автогазу не перевищила 80% від ціни бензину, порогу, за яким його використання стане не обґрунтованим, каже експерт Сергій Куюн, який очікує, що нинішній сплеск цін, викликаний дефіцитом, ослабне протягом десяти днів.
Вартість на автогаз протягом останніх тижнів невпинно зростає. Цей вид альтернативного пального використовують багато автомобілістів, як дешевшу заміну бензину, але використання автогазу є обґрунтованим лише, якщо його він значно поступається бензину в ціні. УНН запитав в експерта паливного ринку Сергія Куюна про те, чи досягла вартість автогазу межі економічної доцільності та що буде з цінами на пальне надалі.
Деталі
Наразі, на думку Сергія Куюна, вартість автогазу ще не досягли межі за якою його використання стане не обґрунтованим.
Таким порогом вважається 80 % від вартості бензину. Сьогодні бензин коштує в середньому там 54 гривні, то 80 % це буде десь 43-44 гривні за літр. Відповідно він все одно, для тих у кого вже є ГБО, він все ж таки більш привабливий, ніж бензин
За словами Куюна, в найближчі максимум десять днів буде вирішене питання з постачанням автогазу ціни на який зросли через дефіцит.
"Ми бачимо, що вже таки наше опитування трейдерів каже про те, що вони законтрактували необхідний обсяг ресурсів і зараз він просто в дорозі, коли він приїде ціна дуже швидко почне падати. Дефіцит пов’язаний з блокуванням польського кордону, оскільки через польську ділянку кордону ми завозили автотранспортом саме 30% імпорту скрапленого газу, а це десь там до 25% нашого споживання. Тому звичайно, що коли такий великий обсяг одномоментно заблокований, коли його немає, то швидко знайти інші джерела постачання важко. Для цього знадобився час, але все ж таки їх знайшли і тепер, я думаю в грудні, це питання буде вирішено. Незалежно від того що вони там розблокують чи ні це питання буде вирішено", - вважає експерт.
Він уточнив, що все більше автогазу постачається залізницею, а також через Румунію. Здебільшого залізницею постачається і бензин та дизпаливо, тому блокування кордону не мало такого впливу на ці види пального, як у випадку з автогазом.
З бензином ситуація набагато краща, вона протилежна, скажімо так, і з бензином і з дизелем, оскільки польський кордон, постачання автотранспортом через нього воно не мало якоїсь критичної ваги, це там до 10 %. І відповідно дуже швидко ринок просто перекинувся на інші напрямки, і відповідно в нас є навіть профіцит продукту по цих позиціях, і бачимо, що ціни падають на нього