$42.180.00
49.230.00
Графіки відключень електроенергії

Журналісти показали, як аптекарів вчать "напарювати" покупцям дорогі ліки

Київ • УНН

 • 12789 перегляди

КИЇВ. 15 лютого. УНН. Кожен провізор знає, як продати покупцю дорогі і не завжди потрібні ліки. Це з'ясували журналісти ТРК Україна під час соціального експерименту, передає УНН із посиланням на відеоматеріал телеканалу.

Журналісти показали, як аптекарів вчать "напарювати" покупцям дорогі ліки

Так, журналістка влаштувалася на роботу в аптеку провізором. Знайшла в Інтернеті відкриту вакансію - і записалася на співбесіду у одну із аптек спального району столиці. Співбесіда пройшла швидко, роботодавця не збентежив факт відсутності профільної освіти у майбутнього працівника.

Журналістку почали вчити, як продати потрібні аптеці, а не покупцю, ліки у перший же робочий день.

Перше "золоте правило" - одразу радити ті препарати, які активно всюди рекламують, щоб назви були знайомі. Завідувачка аптеки пояснила журналістці, що на клієнтів реклама діє безвідмовно.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мережеві аптеки завищують вартість "Спазмалгону" на 30%

Окрім розрекламованих ліків аптекар повинен нав'язати покупцю ще й кілька препаратів на додачу.

"Таких хитрих прийомів у фармацевтів безліч", - констатують журналісти.

Зелене світло для аптекаря вмикається тоді, коли покупець приходить в аптеку і просить дати "щось від кашлю". Тоді провізор може пропонувати покупцю все, що завгодно. Але тиснути на клієнта потрібно обережно, щоб він не втік, так нічого й не купивши, попередила журналістку завідувачка аптеки.

Більше того, за продаж конкретних ліків провізори отримують так звані бонуси.

"Щоб заробити більше - треба продати більше. Втюхати не за 20 грн, а втюхати за 240 грн. А щоб його взяли, треба знати, як його продати", - поділилися досвідом завідувачка аптеки із журналісткою-провізором.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Аптеки свідомо завищують вартість ліків у вихідні дні - розслідування

Журналісти також з'ясували, що до чоловіків та жінок в аптеці різний підхід. Чоловікові не треба довго розповідати про якість препарату, він дивиться лише на ціну.

"Приносиш 3 мазі, за 50 грн, за 120 грн і за 180 грн і говориш, що за 180 грн - це виготовлення Німеччини, за 120 грн - це Словенія. І ось є подешевше... І після слова "подешевше" вони його беруть", - пояснила журналістці роботодавець.

А жінкам головне вчасно сказати, що препарат дорогий, але точно допоможе, додала завідувачка аптеки.

Якщо клієнт купує кілька препаратів - провізор спочатку розповідає про те, як приймати ліки. І лише потім озвучує ціну. Інакше кажучи - позбавляє покупця можливості відмовитися, з'ясували журналісти.

Нагадаємо, як писав УНН, аптеки зловживають цінами на ліки в період епідемій.

Так, на жарознижувальних препаратах деякі аптеки накручують по 40% маржі, а ціни на анальгін різняться утричі.

У Верховній Раді озвучили свою версію дорожнечі ліків в Україні. Нардепи вважають, що ціни завищені ще й через монополізацію ринку з боку мережевих аптек.

З метою змінити ситуацію, у парламент був внесений законопроект №8591. Він передбачає значні обмеження для мережевого аптечного бізнесу.

Документ також висуває вимогу про обов'язкову вищу фармацевтичну освіту до кожного бізнесмена-аптекаря.

Проти законопроекту виступили мережевики. При цьому, дрібний і середній бізнес документ повністю підтримали. Сьогодні "аптечний закон" перебуває на доопрацюванні у його авторів.