Южаніна: після змін до Податкового кодексу маркетплейси зобов’яжуть повністю ідентифікувати продавців
Київ • УНН
В Україні планують зобов'язати онлайн-платформи повністю ідентифікувати продавців. Це необхідно для уникнення податкових спорів та імплементації директиви ЄС.

Народна депутатка Верховної Ради Ніна Южаніна заявила, що в Україні вже скоро планується запровадити суттєві зміни до Податкового кодексу, які зобов’яжуть інтернет-платформи повністю ідентифікувати користувачів, які продають товари. За її словами, відповідний законопроєкт №13232 вже зареєстровано у Верховній Раді. Про це депутатка повідомила у коментарі УНН.
Раніше були спори, бо податкова намагалася донарахувати податки там, де не було завершено ідентифікацію особи. Але після внесення змін усе буде врегульовано — платформи будуть зобов’язані проводити повну перевірку даних
Вона пояснила, що наразі для продажу на популярних майданчиках, як-от OLX, достатньо лише імені, телефону й ціни товару. Після ухвалення змін продавці мають надавати повні особисті дані: ПІБ, дату народження, адресу, реєстраційний номер платника податків, а також підтверджену банківську картку.
Це дозволить уникнути нових податкових спорів і унеможливить анонімну торгівлю. Банківські картки також проходитимуть перевірку, ймовірно, у співпраці з банками
Вона додала, що ці зміни є частиною імплементації директиви ЄС щодо автоматичного обміну інформацією між податковими органами та онлайн-платформами.
Додамо, суди часто скасовують донараховані податки продавцям платформ, зокрема через відсутність повної ідентифікації продавців на маркетплейсах. Проте, як переконують у ВР, недосконалість законодавства незабаром буде врегульовано.