Від виробника до споживача: в МХП розповіли, як контролюють якість харчових продуктів

Від виробника до споживача: в МХП розповіли, як контролюють якість харчових продуктів

Київ  •  УНН

 • 19503 перегляди

Read in English

МХП впроваджує багаторівневу систему контролю якості на всіх етапах виробництва курятини. Компанія забезпечує контроль від інкубації яєць до реалізації в магазинах, залучаючи понад 300 фахівців з якості.

Курятина – найбільш вживаний вид м’яса в Україні. Свою популярність продукт здобув завдяки смаку, дієтичним властивостям та ціні, порівняно з іншими видами м’яса. Найбільшим виробником курятини в Україні є компанія МХП. Підхід МХП до якості можна описати принципом "від зерна до тарілки". Це означає ретельний контроль на кожному етапі виробництва – від отримання зерна для комбікорму до того, в яких умовах уже готова продукція реалізується в магазинах. Як працює ця система – читайте в матеріалі УНН.

Деталі 

На всіх підприємствах МХП здійснюється ретельний контроль кожного етапу виробництва, що дозволяє забезпечити найвищу якість продукції та відповідність встановленим стандартам якості та безпечності. Цим займаються відділи контролю якості, кількість фахівців в загальному налічує понад 300 людей.

Про те, що робить компанія, аби продукти були якісними, розповіли керівниця управління контролю якості МХП Людмила Шевчук та керівниця відділу управління системою якості та сертифікації МХП Ірина Колодяжна.

Image

Людмила Шевчук 

Image

Ірина Колодяжна

Рухаємося у напрямку від яйця в інкубаторі до полиці в магазині.

Етап: яйце в інкубаторі

Image

Курчата з'являються на світ на інкубаторно-птахівничих станціях. Там стоять величезні інкубаційні машини і вивідні шафи. В останніх вони вже безпосередньо вилуплюються з яйця. Увесь процес займає 21 добу.

Більшість процесів в інкубаційних машинах та вивідних шафах – автоматизовані. Це дозволяє уникнути помилок через людський фактор. Всі показники, зокрема постійну температуру в 24°C-26°C, контролює програма. На пульті керування спеціалісти бачать всю інформацію по кожній установці. Якщо десь є порушення, спрацьовує сигналізація і вони швидко втручаються. 

Етап: вирощування

Image

Ростуть курчата у пташниках – великих одноповерхових продовгуватих будівлях. У віці одного дня їх доставляють у пташники у спеціальному транспорті, повністю закритому і з контрольованою температурою. 

Пташники – закритого типу. Це потрібно, щоб контролювати мікроклімат всередині, адже при +35°C чи -20°C за вікном курчатам довелося б несолодко. Це також робить автоматизована система: вона слідкує за температурою, показниками газового середовища і сигналізує про будь-які зміни. 

Контроль умов утримання та стану птиці на виробничих дільницях здійснює провідний лікар ветеринарної медицини не менше ніж чотири рази на період вирощування.

Етап: виробництво

Image

На виробництві про якість дбають так само ретельно. Для контролю чистоти працівники лабораторії проводять дослідження, зокрема, змиви з рук працівників перед роботою і в процесі, змиви зі спецодягу, щоб впевнитись, що він чистий. 

Крім того, на виробництві є інші додаткові дослідження. Наприклад, за допомогою спеціального обладнання додатково перевіряють філе, щоб уникнути наявності в ньому кісток чи хрящів.

Вся запакована продукція на підприємствах перевіряється на металодетекторі, щоб виключити можливість виявлення металу у готовій продукції.

Етап: транспортування і зберігання

Image

З підприємства до точки продажу курятину та доопрацьовані продукти (котлети, сосиски, мітболи) перевозять у спеціальних вантажівках-рефрижераторах, які обов'язково проходять мийку та дезінфекцію перед завантаженням продукції. Обладнання всередині підтримує потрібну температуру: не вище ніж -18°С або від 0°С до +4°С – залежно від того, перевозять заморожені чи охолоджені продукти.

Загалом продуктова подорож – від підприємства через розподільчий центр і до точки продажу – займає максимум півтори доби. Тобто, продукція не затримується на складах.

Етап: магазин

Image

Спільно з партнерами МХП розвиває кілька мереж, які налічують майже 1500 торгових точок. Це магазини "Наша Ряба", "Їжа свіжа" та "Мʼясомаркет", а також мережа закладів безпечного фастфуду Döner Маркет. Наприклад, для магазинів МХП, як постачальник, забезпечує 70% асортименту продуктів та сировини власного виробництва. Розробляють рецептури і готують страви кращі шеф-кухарі країни, які працюють у компанії.

Контроль на торгових точках здійснюється за принципами HACCP (система аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок). Коли продукцію привозять в магазин, її обов'язково перевіряють: документи, зовнішній вигляд, температурний режим транспортування, температуру продукту, пакування, маркування, термін придатності.

Всі ці етапи – обовʼязкові для компанії-виробника, яка пропонує споживачам якісну та безпечну продукцію. Тому одне з основних завдань МХП як кулінарної компанії – тримати якість і безпечність у фокусі. В компанії дотримуються принципу "від зерна до тарілки" і контролюють якість від отримання зерна для комбікорму та яйця, закладеного в інкубатор, до того, в яких умовах уже готова продукція реалізується в магазинах.