Раді пропонують ухвалити нові вимоги до автостанцій в Україні: що зміниться для пасажирів та перевізників
Київ • УНН
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про нові стандарти роботи автостанцій відповідно до норм ЄС. Документ передбачає обов'язкове облаштування платформ, інформаційних табло та зон очікування.
У Верховні Раді зареєстровано проект Закону про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо впорядкування діяльності автостанцій № (12228). Документ передбачає нові вимоги до обладнання та сервісів автостанцій, повідомляє УНН із посиланням на картку документа.
Деталі
Автори документа зазначають, що за відсутності авіаційних сполучень, автомобільні пасажирські перевезення та автостанції, як невід’ємна складова цих перевезень, відіграють ключову роль у забезпеченні безпечного та якісного переміщення громадян. Щодо певних населених пунктів та логістичних шляхів автобусне сполучення взагалі є єдиним можливим та доступним видом громадського транспорту.
Наразі, згідно із законодавством, назвати автостанцією можна практично будь-яку споруду та здійснювати діяльність без забезпечення жодних гарантій та сервісів для пасажирів та перевізників. Але в більшості європейських країн чітко прописано, які об'єкти можуть бути автостанціями - вони облаштовані платформами для посадки та висадки пасажирів, є інформаційне табло про розклад автобусів, каси для продажу квитків, зони очікування для пасажирів, зони для паркування та технічного обслуговування автобусів.
У пояснювальній записці до документа йдеться, що недостатньо врегульована діяльність автостанцій в Україні не тільки ускладнює інтеграційні процеси, а й стримує розвиток міждержавного співробітництва у сфері автобусних перевезень та унеможливлює гарантування стандартів обслуговування пасажирів на рівні стандартів ЄС.
Проєктом Закону пропонується внести зміни у визначення поняття автостанція, а саме визначити автостанцію як спеціально обладнану споруду, комплекс будівель, споруд, призначених для обслуговування пасажирів та транспортних засобів, що виконують автобусні пасажирські перевезення, управління рухом автобусів і включають платформи для прийняття, відправлення автобусів, місця посадки, висадки пасажирів, зони паркування транспортних засобів,зали очікування для пасажирів, касовізали, а також інші об’єкти та служби, що забезпечують функціонування автостанції.
Також проєктом пропонується закріпити в Законі "Про автомобільний транспорт" повноваження Укртрансбезпеки здійснювати ведення переліку автостанцій на своєму офіційному веб-сайті та виключити положення щодо повноважень Укртрансбезпеки на видачу свідоцтва про атестацію автостанцій, ведення переліку атестованих автостанцій та розміщення зазначеного переліку на своєму офіційному сайті.
Наразі в Україні діючими є 652 автостанції, приблизна сума податків від діяльності яких понад 5 мільярдів гривень. Експерти в галузі перевезень розраховують, що:
- легалізація оборотів від продажу квитків на автостанціях дасть держбюджету близько 400 млн грн на рік;
- повернення пасажиропотоку з “тіні” на легальні автостанції дасть можливість автостанціям здавати частину їх приміщень в оренду, а це додатково близько 140 млн. податків;
- сплата податків від суми сплаченої перевізниками за заїзд на автостанцію - щонайменше 76 млн грн.
- інші додаткові послуги для водіїв та пасажирів – вбиральні, камери схову, кімнати відпочинку, медичний огляд для водіїв, заправні станції –не менше 250 млн грн.