FT: Данія може заблокувати доступ танкерів з російською нафтою на ринки
Київ • УНН
КИЇВ. 15 листопада. УНН. Данії буде доручено перевіряти та потенційно блокувати танкери з російською нафтою, що проходять через її води, відповідно до нових планів ЄС, на тлі того, як західні держави щосили намагаються забезпечити дотримання стелі цін, якої кремль навчився уникати, повідомляє Financial Times, пише УНН.
Деталі
За словами трьох осіб, знайомих з переговорами в Брюсселі, Данія буде націлюватися на танкери, які йдуть транзитом через данські протоки без західної страховки, відповідно до законодавства, що дозволяє державам перевіряти судна, які, на їхню думку, загрожують навколишньому середовищу.
Уся російська нафта, що транспортується через Балтійське море, а це приблизно 60% загального обсягу її експорту морем, проходить через вузькі данські протоки на шляху до міжнародних ринків, вказує видання.
Ця пропозиція з'явилася після того, як західні офіційні особи визнали, що "майже жодна" частина російського експорту нафти не була продана нижче за стелю цін у 60 доларів за барель минулого місяця, через 11 місяців після того, як група розвинених країн G7 ввела цей захід у відповідь на повномасштабне вторгнення москви до України.
Нафтові прибутки, як зазначається, є найважливішим елементом воєнної машини президента володимира путіна. Доходи рф від нафти цього року, як повідомляється, збільшили його здатність фінансувати свої збройні сили.
Обсяг російської нафти, яка щодня проходить транзитом через данські протоки, еквівалентний приблизно 2 мільйонам барелів нафти або трьом суднам типу "Афрамакс" - звичайному судну, яке використовується для російського експорту.
"Головне - дотримання правил страхування, - сказав один із чиновників. - Зараз це робиться дуже неоднорідно... прибережні держави мають право бачити докази".
Чиновники кажуть, що вимога належної страховки від шановних фірм виправдана, враховуючи, що багато поставок російської нафти здійснюються на старих суднах так званого "тіньового флоту", які мають більш високий ризик поломки або розливу, що може призвести до великої екологічної катастрофи.
Конвенція ООН з морського права, що регулює морське судноплавство, включає положення, які дозволяють державам "порушити провадження, включаючи затримання судна", за наявності "явних об'єктивних доказів" того, що судно є серйозною загрозою шкоди узбережжю.
Але чиновники, поінформовані про цю пропозицію, заявляють, що це залежить від здатності військово-морської влади Данії зупиняти і перевіряти танкери, і порушує питання про те, що робитиме Копенгаген, якщо корабель відмовиться зупинитися.
Представник датського оборонного командування заявив Financial Times: "Коротше кажучи, ми не перевіряємо документи чи кораблі, які проходять або пливуть через протоки, якщо це не стосується безпеки на морі". Уряд Данії відмовився від коментарів.
Європейська комісія відмовилася коментувати запропоновані заходи, але зазначила, що її президент Урсула фон дер Ляєн пообіцяла вжити подальших "заходів щодо посилення стелі цін на нафту".
Інші заходи розглядаються ЄС як частина нового пакету санкцій, який має бути офіційно обговорено державами-членами цього тижня, пише видання. Вони включають націлювання на судноплавні компанії, які продають свої старі кораблі російському "тіньовому флоту", а також на країни, які дозволяють цим судам плавати під своїм національним прапором, зазначає видання.
Нагадаємо
У середу, 15 листопада, в ЄС, як очікується, представлять 12-й пакет санкцій проти рф.