Запропоноване Мінфіном підвищення акцизу на дизпаливо нанесе удар українському бізнесу та економіці – експерт

Запропоноване Мінфіном підвищення акцизу на дизпаливо нанесе удар українському бізнесу та економіці – експерт

Київ  •  УНН

 • 9089 перегляди

КИЇВ. 1 грудня. УНН. Пропозиція Мінфіну уніфікувати ставку акцизу на дизпаливо на єдиному рівні 125 євро на 1 тис. літрів завдасть додаткового удару українському бізнесу, і відповідно, українській економіці. Про це в ефірі однієї з радіостанцій повідомив експерт паливного ринку Сергій Куюн, передає УНН.

“Я вважаю, Мінфін такою своєю ініціативою (уніфікувати ставку акцизу на дизпаливо на єдиному рівні - ред.) вчиняє виключно не по-державному, тому що мова йде про велике підвищення, а вони відмовляються це називати підвищенням. Вони це спробували називати уніфікацією і дерегуляцією, щоб не було кількох ставок акцизів, ось, мовляв, одна ставка буде. Ніби як все добре. Але як починаєш розбиратися — вони ці ставки уніфікували за найвищою ставкою, а не по планці найнижчої, яка була притаманна тому паливу, що переважно постачається в Україну.

Низькі ставки податків були встановлені на паливо хорошої якості і тим самим це стимулювало нафтопереробні заводи і імпортерів привозити сюди паливо більш високої якості і, відповідно, постачальники брудного палива каралися більш високим збором. Але зараз в Україні заборонено використання стандарт нижче Євро — 4... Але, тим не менше, уніфікували в Мінфіні ставку цю по неіснуючим нафтопродуктам, які вже не використовуються в Україні. Тому ось такий фінт, який призведе до досить високого підвищення ціни”, — сказав С.Куюн.

За його словами це призведе, швидше, не до падіння споживання дизельного палива, а до того, що український бізнес, який і без того опинився в складній ситуації, отримає ще додатковий удар по своїй рентабельності, по економіці, котра і так ледве зводить кінці з кінцями.

“Хто споживає дизельне паливо в Україні? Його споживає переважно промисловий сектор. Тобто для промислового сектора, це аграрні підприємства, це промислові підприємства, "Укрзалізниця“ вся пересувається на дизельному паливі. Тобто це 90% споживання бізнесом, і тому, я не думаю, що "Укрзалізниця“ не стане менше їздити, але для неї зросте вартість палива, відповідно, вона буде змушена перенести це теж — або зменшити свою прибутковість, або перенести, наприклад, на тих же пасажирів залізниці подорожчання, і на клієнтів промислових, споживачів інших, які користуються послугами перевізника. Тобто це призведе, швидше, не до падіння споживання, а призведе до того, що український бізнес, який і без того опинився в складній ситуації, отримає ще додатковий удар по своїй рентабельності, по своїй економіці, яка і так ледве зводить кінці з кінцями”, — сказав С.Куюн.

Як повідомляв УНН, за словами експерта Г.Рябцева, запропоноване Мінфіном підвищення акцизу на дизпаливо призведе до здорожчання всіх товарів і послуг