«Немає економічної вигоди у російському пальному на українському ринку»: експерт розповів, як держава бореться з російським пальним

«Немає економічної вигоди у російському пальному на українському ринку»: експерт розповів, як держава бореться з російським пальним

Київ  •  УНН

 • 597691 перегляди

КИЇВ. 11 липня. УНН. На українському ринку пального є всі ознаки присутності російського палива. Держава вже розробила кілька схем, як з цим боротись, розповів під час брифінгу директор консалтингової групи «А95» Сергій Куюн, пише УНН.

Деталі

Проблеми з російським пальним на нашому ринку все ще існує. В першу чергу вона проявляється зі скрапленим газом. На приклад Латвія не має власних виробництв скрапленого газу, але постачає його на наш ринок. Аналіз показує, що це все російський імпорт, який отримує нові документи з європейськими сертифікатами і їде сюди як європейське пальне. Така сама ситуація з Литвою, яка має завод із вироблення скрапленого газу, але не має продукту для такого експорту, тож виробник замінює його російським імпортом. Крім того, російське пальне здебільшого неякісне. Міненергетики працює над тим щоб запровадити в Україні технічний регламент на скраплений газ, що має стати бар’єром на шляху цього сумнівного палива. 

«На початку травня Кабмін прийняв постанову, за якою посилив контроль за документацією на нафтопродукти та скраплений газ зокрема. Там є вимога - надавати сертифікат про походження продукту», - каже Сергій Куюн. 

Цей крок мав свій результат. У травні Туреччина, яка постачала дизель, скоротила постачання на 50%. Проте зараз відправники продукту адаптувалися і почали «підробляти» сертифікати для продуктів, які везуть до України. 

Змінити на державному рівні обговорюються внесення правок до нормативних змін, аби посилити повноваження митниці. Тобто це має надати митниці додаткові повноваження, до прикладу показувати не тільки сертифікат, а й вторинні документи, щоб показати звідки постачальник взяв пальне.

«Туреччина є найбільшим імпортером дизельного пального із росії - понад 1 млн тонн кожного місяця.  І одночасно Туреччина стала великим експортером. Це просто пальне, на яке перебиваються документи. Митниця це бачить, але їй не вистачає повноважень», - каже   директор консалтингової групи «А95».

Хоча в тому, щоб доставляти російське пальне немає ніякої економічної вигоди, адже проблеми з неросійським газом у Європі нема, а різниця в ціні -  10 доларів на тоні, це 30 коп. на літрі, каже експерт. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На пальне повернули довоєнні податки: що з цінами на заправках