Курятина стала м’ясом №1 в Україні
Київ • УНН
КИЇВ. 27 грудня. УНН. Останні п’ять років смаки українців при виборі м'яса незмінні - співвітчизники надають перевагу курятині. Про це свідчать дані аналітичного відділу Ради з питань експорту продовольства (UFEB), передає УНН.
"Курятина залишається найпопулярнішим за споживанням різновидом м’яса останні п’ять років, тоді як споживання свинини за аналізоване п’ятиріччя знизилось на 15,3% або на 2,3 кг на особу (від 21,5 кг до 19,2 кг). Водночас, відносну непопулярність яловичини можна пояснити досить високою ціною", - розповідають в UFEB.
Курятина тримає пальму першості за рахунок цінової доступності, кажуть фахівці.
У 2017-му кожен українець у середньому з'їдав 24,3 кг продукту. При цьому, споживання свинини минулого року становило 19,2 кг, яловичини - 7,5 кг на особу, вказують дані Держстатистики.
М'ясо птиці полюбляють не лише українці. Сьогодні найбільше споживання курятини фіксується у мусульманських країнах (Ізраїль, Саудівська Аравія, Іран).
Досить багато їдять м'яса птиці малайзійці, які вважають продукт джерелом тваринного білка. Бразильці обирають між яловичиною та м'ясом птиці, а для жителів Америки курятина займає перше місце у балансі споживання м’ясних продуктів.
"За очікуваннями світових експертів, основними ринками збуту курятини у наступні роки будуть країни, що розвиваються, за рахунок зростання чисельності населення. Споживання ж у розвинених країнах визначається як повільне", - повідомляють у UFEB.
Нагадаємо, Україна експортує вітчизняну курятину в 80 країн світу. Тільки з початку року свої ринки відкрили такі країни, як Албанія, Гана, Гонконг і Марокко. За останні роки Україна трансформувалася з імпортозалежної держави в одного з головних постачальників курятини у світі.
У глобальному рейтингу експортерів курятини Україна цього року піднялася на 6-е місце, обігнавши Росію і Канаду. У країнах ЄС Україна - серед трьох основних постачальників.
Головними конкурентами України у ЄС є Бразилія і Таїланд. Однак, найбільший виробник і експортер курятини "Миронівський хлібопродукт" (Наша Ряба) запевняє, що найближчим часом він максимально наблизиться до обсягів світових гігантів Brasil Foods і Tyson. Цього року МХП удосконалив свою Вінницьку птахофабрику до рівня найбільшого птахокомплексу у світі. Загальна сума інвестицій в галузь сягнула понад 2 млрд грн.
Довідка УНН: "Миронівський хлібопродукт" (ТМ Наша Ряба) годує своєю продукцією третину українців.