Данііл Меньшиков, колишній голова Львівської митниці, розповів, як деякі намагалися провезти контрабандою комерційні товари в
якості гуманітарної допомоги в Україну, включаючи екзотичні продукти харчування та електроніку.
Робота митниці з початком повномасштабного вторгнення була дуже насиченою та сповненою неочікуваних моментів. Про те, які події розгорталися на українсько-польському кордоні у перші місяці після повномасштабного вторгнення в інтерв’юУНН розповів тодішній начальник Львівської митниці Данііл Меньшиков.
Він розповів, що були спроби провезти абсолютно комерційні товари під виглядом гуманітарної допомоги.
Звичайно. Але завдяки оперативній інформації, злагодженій роботі митників, співпраці з іншими службами таких ділків викривали.
Багато чого намагалися ввезти: екзотичні фрукти, дорогі сири, ковбаси, рибу. Хамон, пам’ятаю, хотіли ввезти під виглядом гуманітарки.
Це товари, які швидко псуються, довго на складі конфіскату їх не потримаєш. Вихід з ситуації знайшли практично одразу. Була база контактів військових частин, дзвонимо і питаємо: є машина хурми, приймете? І фура хурми їде до солдатів.
Оргтехніку неодноразово намагалися завезти під виглядом гуманітарки, дорогі телефони. Усе це конфісковувалося.
Ми, до речі, практично у перші дні війни відкрили склади конфіскованих товарів і все, що можна було, віддавали до війська по процедурі вилучення. Цигарки всі віддали. Були у нас конфісковані годинники, так ми їх теж віддали у військові частини, щоб було чим нагороджувати солдат
Були і факти завезення авто нібито для військових, а насправді на продаж.
"Було багато інформації, що завозили автомобілі, нібито для військових, а потім ці машини з’являлися у вільному продажу.
Фіксувалися і такі факти. По них теж проводилася оперативна робота, коли завозилася машина, а потім в інтернеті з’являлося оголошення про її продаж. Виявляли таких людей", - розповів Меньшиков.
Він додав, що це були авто середнього цінового сегменту – до 30 тисяч доларів. А ось з елетними авто була інша історія.
Дорогі машини тоді якраз завозили легально, бо було нульове розмитнення. Кому війна, а кому розкіш. Завозили, пам’ятаю: Макларени, Ламборгіні по 350 тисяч доларів. Але якщо людина нічого не порушує і завозить авто легально, то з точки зору закону до неї претензій немає