Блокада польських далекобійників затримує волонтерську військову допомогу Україні - Reuters
Київ • УНН
Затримки на українсько-польському кордоні, викликані блокадою з боку далекобійників, перешкоджають доставці військової допомоги в Україну, включаючи безпілотники і прилади нічного бачення. Благодійним фондам важко перевозити вантажі, тоді як витрати на альтернативні способи транспортування різко зросли.
Через блокаду перевізників українського –польського кордону благодійні та неурядові організації, що постачають військову допомогу збройним силам України зіткнулись із затримками постачання дронів, електроніки та пікапів, повідомили Reuters представники фондів та підприємств, пише УНН.
Деталі
Керівник найбільшого в Україні благодійного фонду допомоги військовим "Повернись живим" Тарас Чмут повідомив, що десятки систем нічного бачення і пікапів, а також сотні безпілотників, застрягли на кордоні вже кілька тижнів.
"Це не дуже добре, тому що вони прив'язані до проєктів, термінів і дедлайнів... Речі доходять, але повільніше, ніж раніше", - сказав Чмут.
За його словами, фонд намагається домовитися з польською владою про безперешкодне проходження їхньої допомоги.
"Пікапи всі приходять з-за кордону, комплекти нічного бачення всі приходять з-за кордону... Безпілотники FPV взагалі поставляються з-за кордону, і це (протест-ред.) уповільнює нашу роботу", -зауважив Чмут.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У штабі розповіли про дотримання домовленостей на ПП "Краківець-Корчова"
За словами Віктора Долгопятова, керівника некомерційного підприємства "Інженерний корпус", що виробляє різні види обладнання для ЗСУ, протести на кордоні негативно позначаються на виробниках військової техніки.
"Якщо блокада продовжиться, це може стати, і вже стає, великою проблемою", - сказав Долгопятов.
Він розповів, що блокада кордону призвела до затримки постачань деталей для верстатів на його заводі, а також компонентів для блоків живлення, які використовуються в двигунах безпілотників і радіостанцій.
"Я переконаний, що велика кількість деталей, призначених для приватних підприємств, які працюють над оборонними проєктами, на жаль, зараз стоять на кордоні", - сказав він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Словацькі далекобійники погрожують знову блокувати кордон з Україною
За словами Долгопятова, далекобійники, які пропускають військові вантажі, часто не роблять цього з товарами подвійного призначення, для підтримки військових зусиль. Потенційний спосіб обійти блокаду - перевозити вантажі на звичайних автомобілях, а не на вантажівках, але це набагато дорожче.
Анатолій Акулов, який керує благодійним фондом "Україна в броні" заявив, вартість транспортування вантажів із Польщі до України, яка зазвичай становить 1700-2300 доларів за контейнер, у листопаді зросла приблизно до 5000 доларів.
За словами Акулова, було затримано постачання деталей для безпілотників і гуманітарних вантажів. Партія рибальських сіток, призначених для використання як протирадіолокаційні сітки, затримується вже третій тиждень.
"Щоб привезти використані рибальські сітки для захисту наших солдатів від російських безпілотників, мені потрібно щонайменше 10 000 доларів".
Нагадаємо
Тисячі вантажівок із комерційними товарами тижнями простоюють на прикордонних переходах Польщі з Україною через протести, які почалися 6 листопада. Поляки вимагають від ЄС відновити систему, за якої українським компаніям необхідно буде отримувати дозволи для роботи на території ЄС. Крім того польські водії хочуть аби відновили необхідність дозвільних документів для європейських далекобійників, які прямують в Україну.
Європейська комісія наголошує, що будь-яке повторне запровадження дозволів або квот на автомобільні перевезення з України є юридично неможливим, оскільки це порушить чинну угоду між ЄС і Києвом.