Вперше в Європі: ESA представила інноваційну установку для приведення в рух малих супутників

Вперше в Європі: ESA представила інноваційну установку для приведення в рух малих супутників

Київ  •  УНН

 • 47779 перегляди

Read in English

Європейське космічне агентство та IENAI Space представили інноваційну іонно-рідинну електричну силову установку ATHENA, яка пропрацювала понад 400 годин безперервно, що є новим досягненням в європейській практиці.

Європейське космічне агентство (ESA) і іспанська технологічна компанія (IENAI Space) представили варіант економного двигуна, що приведить в рух CubeSats та інші малі супутники. Вперше в Європі ця електророзпилювальна рухова установка на іонно-рідинній основі досягла понад 400 годин безперервної роботи. Про це пише УНН із посиланням на Space Daily.

Контекст

Інноваційну систему двигуна з електророзпиленням має назву ATHENA. Розробка являє собою пристрій розміром з долоню, який має сім масивів випромінювачів, витравлених на кремнієвій пластині за допомогою мікро- та нанотехнологій, а також містить понад 500 випромінювачів розміром з отвір, які розпилюють іони, прискорені електростатичним полем для досягнення максимальної тяги.

Технологія "електророзпилювача" розробляється як економічно ефективний метод приведення в рух CubeSats та інших малих супутників. Повідомляється, що система іонно-рідинного двигуна досягла понад 400 годин безперервної роботи.

Унікальний рушійний механізм ATHENA базується на провідних іонно-рідких солях, які служать паливом. Ці рідини проходять через нанотекстуровані конічні випромінювачі, а потім прискорюються між випромінювачем і екстрактором, що працюють при різних електричних потенціалах. Взаємодія між поверхневим натягом рідини та електростатичним полем призводить до утворення іонів, які можуть викидатися зі швидкістю близько 20 км/с, створюючи необхідну силу для руху супутника.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Японія, Британія й Італія підписали спільну угоду щодо розробки новітнього винищувача

Однією з найбільш примітних особливостей системи ATHENA є її здатність налаштовувати тягу з використанням екологічно чистого, нетоксичного "зеленого" палива. Ця технологія сприяє підвищенню безпеки та простоти конструкції супутників. Розроблену систему можна вільно об’єднувати в групи за потреби, до шести одиниць, які встановлюються на 10-сантиметровій поверхні одного блоку супутника.

Розробка нової технології, яку ми створили з нуля, була нелегкою справою, але ми впевнені, що наші двигуни виділятимуться на ринку своєю неймовірною продуктивністю та можливостями налаштування; і фактично до нас уже звернулася низка зацікавлених сторін у галузі

- повідомляє Даніель Перес Гранде, директор IENAI Space, який розробляє технологію для ESA.

Доповнення

Наразі проект пройшов попередню експертизу, а його кінцевий продукт має бути готовий до кінця наступного року. Розробка була підтримана в рамках Загальної технологічної програми підтримки ESA, яка готує інноваційні продукти і послуги для космічних польотів і відкритого ринку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Космічний телескоп Джеймса Вебба зафіксував вибух зірки з безпрецедентною деталізацією