Експерт розповів, як концесія інфраструктури вплине на життя українців
Київ • УНН
КИЇВ. 29 вересня. УНН. Концесія інфраструктури України в кінцевому результаті може знизити ціну на товари та послуги для споживачів. Про це УНН розповів голова Проектного офісу з розвитку державно-приватного партнерства в інфраструктурі “SPILNO” Тарас Бойчук.
“Споживач завжди платить за товари або послуги, і от оця ціна, яку експортери і імпортери платять за стевідорні послуги — оператору інфраструктури, вже впливає на кінцеву вартість продукції. Якщо дивитися на економіку і структуру ціни тієї чи іншої послуги, то в неї закладена маленька частина вартості послуг інфраструктури. Якщо оператор ефективніше працює, він може напрацювати нижчу ціну за свої послуги”, — пояснив Бойчук.
Експерт наголосив, що таким чином підвищення ефективності надання послуг потенційно може зменшити оплату за неї для кінцевого споживача.
“Наведу приклад. У нас є вугілля, яке завозиться в Україну. У його собівартості є логістичні витрати. Коли державний сектор обробляє вантажі, то вони вищі. Бо за старими технологіями одне судно вугілля можуть розвантажувати кілька діб.
Якщо ж сучасні технології — то півдня. Далі це вугілля везуть на електростанції, купують відповідні енергогенеруючі компанії вже за меншою ціною. Відповідно, НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, — ред.), яка встановлює тарифи, подивиться на собівартість і зрозуміє, що треба опускати тариф для населення”, — пояснив Тарас Бойчук.
Експерт зауважив, що це простий приклад, але він показує, як інфраструктурна логістика впливає на економіку держави та ціни для споживача.
Раніше УНН повідомляв, що у вересні минулого року Президент Володимир Зеленський доручив міністру інфраструктури Владиславу Криклію передати у концесію два українських порти: “Ольвію” і “Херсон”, які станом на сьогодні успішно передані в концесію.
Також у планах Мінінфраструктури передати у концесію порти Ізмаїл і Чорноморськ.
“Концесії порту Ізмаїла бути, Чорноморську і поромній переправі — також бути. Крім цього, додатково готуємо до передачі у концесію Бердянський морський порт. Єдине — трохи почекаємо з портом „Південний“. Також до Фонду держмайна для підготовки приватизації передано порти Усть-Дунайська та Білгород-Дністровського”, — зазначив Криклій.
Довідка УНН: Концесія — тимчасове платне володіння об’єктами, що належать державі або територіальній громаді. Концесія передбачає обов’язкові платежі і інші матеріальні блага на користь держави з боку концесіонера.