Єврокомісії пропонують розширити Шляхи Солідарності та компенсувати втрати перевізників українського зерна

Єврокомісії пропонують розширити Шляхи Солідарності та компенсувати втрати перевізників українського зерна

Київ  •  УНН

 • 265601 перегляди

КИЇВ. 25 липня. УНН. Українська зернова асоціація офіційно звернулась до виконавчого віце-президента, комісара з питань торгівлі Європейської Комісії Валдіса Домбровскіса щодо оптимізації альтернативних маршрутів експорту зерна з України до європейських портів з подальшим відвантаженням до третіх країн, повідомляє УНН.

Деталі

В Асоціації повідомили, що у 2022 році Україна зібрала понад 73 млн тонн зернових та олійних культур, а експорт у сезоні 2022/2023 року склав близько 58 млн тонн. Цього року українські виробники можуть зібрати близько 69 млн тонн зернових та олійних культур, а прогнозований обсяг експорту у 2023/2024 маркетинговому році може скласти близько 45 млн тонн.

Але зв’язку зі зривом Чорноморської зернової ініціативи російською федерацією, Україна зіткнулися з нагальною потребою додатково збільшити пропускну спроможність “Шляхів солідарності” приблизно на 1-1,5 млн тонн зерна на місяць.

“Це можна зробити за рахунок експорту зерна через порти країн Балтії (Клайпеда та інші), Німеччини (Росток, Гамбург), Нідерландів (Роттердам), Хорватії (Рієка), Італії (Трієст) та Словенії (Копер). Розвиток цих маршрутів активно підтримується Європейською комісією. Варто зауважити, що ці маршрути мало задіяні через складність і вартість логістики порівняно з іншими маршрутами. Різниця в ціні становить приблизно 30-40 євро за тонну”, — зазначається у повідомлені УЗА.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українські аграрії поскаржились на упередженість з боку Єврокомісара з питань сільського господарства

Для цього представники Асоціації запропонували запровадити “зелені коридори” для української сільськогосподарської продукції до згаданих портів. Для реалізації цього проекту санітарний, фітосанітарний та ветеринарний контроль пропонується проводити вже на території країни призначення.

Крім того, у листі міститься пропозиція щодо запровадження субсидій від Комісії для європейських перевізників. Їм пропонується компенсувати додаткові витрати на транзитні перевезення, а для портів пропонується запровадити часткову компенсацію так званих “портових витрат на українське зерно”.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: До продукції українського АПК у ЄС застосовують нетарифні бар’єри — аграрії

Нагадаємо

Члени громадської спілки “Всеукраїнський аграрний форум” раніше звернулися з листом до Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, у якому просять вжити заходів щодо повноцінного відновлення постачання української сільськогосподарської продукції, передусім на ринки ЄС.

Представники українського АПК стурбовані ініціативами окремих держав-членів ЄС та Європейської Комісії, які несуть в собі небезпеку знищення українського аграрного сектору економіки. Зокрема, вони занепокоєні фактами, які свідчать про невиконання ст.35 Угоди. Ця стаття говорить про те, що жодна сторона Угоди не повинна запроваджувати будь-які заборони чи обмеження щодо імпорту будь-якого товару іншої сторони. Однак, переконані аграрії, практика обмежень, зокрема щодо ввезення на територію низки країн-членів ЄС українського зерна, порушує положення Угоди та є дискримінаційною по відношенню до України.

З цього приводу президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко в коментарі УНН зазначив, що, на його думку, Польща, Словаччина, Угорщина, Болгарія та Румунія не можуть конкурувати з Україною у агропромисловому комплексі, а блокуванням українського експорту протирічать позиції Єврокомісії та Європарламенту.