В Україні планують заборонити ввезення транспорту з ДВЗ: що це означає
Київ • УНН
КИЇВ. 24 березня. УНН. Директор Команди підтримки реформ Мінінфраструктури Ірина Кошель повідомила УНН, що в Україні стартувала робота над законопроектом, яка передбачає поетапне введення заборони на ввезення в країну і першу реєстрацію різних категорій транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згорання. Що це означає, про які транспортні засоби йдеться передусім та як експерти оцінюють подібну ініціативу, повідомляє УНН.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кинути виклик шведському гіганту Scania на 123 мільйони: українська компанія вперше озвучила свою позицію
Україна у своєму бажанні поступово очищувати дороги від транспортних засобів з двигунами внутрішнього згорання не єдина. Нове дослідження Європейської асоціації автовиробників (ACEA, до складу якого входять також виробники вантажних автомобілів) показує, що зараз на дорогах Європейського Союзу перебуває 6,2 мільйона середніх та важких комерційних автомобілів у віці 13 років — і що майже 98% усіх цих вантажівок працюють на дизелі. Саме тому у своїй нещодавно опублікованій Стратегії мобільності Європейська Комісія визначила своєю метою випустити на дороги близько 80 000 вантажівок з нульовим рівнем викидів до 2030 року. Увага Європи, ймовірно, зосереджена на вантажних автомобілях через те, що саме дизельні двигуни внутрішнього згорання значно гірші для екології, згідно з дослідженням Міжнародної ради з чистого транспорту в Парижі.
В Україні ніхто таких комплексних досліджень не проводив, але те, що окрім нових вантажівок в Україні продається ціла низка старих та використаних великогабаритних транспортних засобів, ні для кого не секрет. Наприклад, генеральний директор “Scania Україна” Хокан Йюде розповів у інтерв’ю, що попри економічну коронакризу, шведський виробник вантажівок непогано заробляє в Україні на продажу старих вантажівок. Лише за 2020 рік Scania вдалося продати 215 старих вантажівок українським компаніям. Попри те, що за запевненням шведського виробника, в Україну постачають вживані вантажівки класу Євро 6, однак, як показали дослідження, викиди оксиду азоту від дизельних автомобілів навіть у класу Євро 6 у 4,8 раза перевищили викиди бензинових автомобілів Євро 6 і в 6 разів перевищили лабораторні норми.
Еколог Тетяна Лампіка зауважує, що в Україні від завезених з-за кордону вживаних транспортних засобів ніхто не рахує викидів і шкоди для довкілля.
“Є таке застереження, що з них ми не можемо ані прорахувати викиди, ані куди вони потім дінуться — яким чином будуть потім утилізуватися, ані в частині оцих проміжних відходів — шини, наприклад. Тобто, є обслуговування автомобілів і ці всі змінні запчастини — вони 3-4 класу небезпеки, та невідомо, наскільки об’єм цих відходів збільшується за рахунок такого автотранспорту”, — пояснює еколог.
Вона вважає, що подібний законопроект, який допоможе обмежити, а потім заборонити завезення в Україну нового та старого транспорту всіх видів з ДВЗ, зможе поліпшити екологічну ситуацію в державі.
“Такий законопроект може бути рятівним у цій ситуації, бо, чесно кажучи, набридло, що весь непотріб везуть в Україну”, — підсумувала Лампіка.
Експерт з транспортних питань В’ячеслав Коновалов, своєю чергою, також вважає, що у законопроекті, над яким працюють у Мінінфраструктури, першочергова увага буде приділена саме транспорту комерційного призначення.
“Це скоріш за все мова йтиме про комерційний транспорт, тобто той, який важче 3,5 тонни — автобуси, вантажівки. Для екології такий крок, без сумніву, дуже корисний”, — вважає він.
Однак експерт не виключає, що на Україну можуть здійснювати тиск з боку європейських виробників таких транспортних засобів.
“Тут буде сильний тиск з боку Європи, якій теж треба кудись скинути весь автопарк своїх автомобілів”, — вважає Коновалов.
Питання переходу з двигунів внутрішнього згорання на нові технології з використанням відновлюваної енергії вже давно турбують виробників вантажівок та іншого великогабаритного транспорту. Так, Hyundai планує виготовити та поставити 2000 вантажних автомобілів на водневому двигуні до кінця 2021 року. Швейцарська логістична компанія вже придбала для свого автопарку одну з цих екологічно чистих вантажівок для клієнтів, які працюють у сфері відновлюваної енергетики. Своєю чергою шведський виробник вантажівок Scania категорично відмовився від використання двигунів на основі водню — планують зосередитись на виробництві крупногабаритного електротранспорту. Це не дивно, що у Scania активно шукають шляхи для збільшення екологічності свого транспорту, бо саме з її материнського автоконцерну Volkswagen почався так званий дизельгейт.
Нагадаємо, що “дизельний скандал” навколо німецького автогіганта Volkswagen та його дочірніх підприємств вибухнув у 2015 році. Тоді фахівці Агентства із захисту навколишнього середовища США (EPA) виявили, що більш ніж на 500 тисячах автомобілів з дизельними двигунами встановлювалося програмне забезпечення, яке дозволяло обійти екологічні стандарти.
В Україні планують заборонити ввезення транспорту з ДВЗ: що це означає
Кабмін збирається визначитися з кількістю строковиків на весняний призов
Пів України припорошило снігом: прогноз погоди та ситуація на дорогах
Зранку в столиці спостерігаються затори: на яких вулицях
Нічого не змінилося: Байден відреагував на запуск ракет у Кореї
В Україні вже 1,579 млн випадків COVID-19, за добу - 14 174
Ціни на нафту стабілізувалися після різкого падіння
У М'янмі звільнили сотні в'язнів, яких заарештували на протестах - ЗМІ
Влада Гонконгу зупинила вакцинацію препаратом Pfizer через дефектну упаковку
ООС: бойовики 10 разів порушували “режим тиші”
Популярні
Що не так із замахом на в.о. заступника голови ДПС України
На Дніпропетровщині збито ракету - ОВА
У "Покоління V" обіцяють не перегравати роль зірки серіалу після його трагічної загибелі
Актори "Володаря перснів" вшанували пам’ять Бернарда Гілла, виконавця ролі короля Теодена
"Каскадер" за перший вікенд зібрав у прокаті скромні 28,5 млн дол., "Зоряні війни" на другому місці
Що подивитись: огляд прем’єр серіалів у травні
Публікації
Що не так із замахом на в.о. заступника голови ДПС України
Благодатний вогонь: чудо чи містифікація? Та де дивитися трансляцію сходження вогню
"Справа міністра": Верховний Суд вирішив спір за землі, які за версією НАБУ воїни АТО "віджали" в аграрної академії
Мільйонний подарунок приховати не вдалося: як дружина "здала" статки свого чоловіка-депутата
Земельний банк НААН виявився порожнім перед приватизацією: виною стала халатність "аграрних науковців"
В Україні планують заборонити ввезення транспорту з ДВЗ: що це означає
Директор Команди підтримки реформ Мінінфраструктури Ірина Кошель повідомила УНН, що в Україні стартувала робота над законопроектом, яка передбачає поетапне введення заборони на ввезення в країну і першу реєстрацію різних категорій транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згорання. Що це означає, про які транспортні засоби йдеться передусім та як експерти оцінюють подібну ініціативу, повідомляє УНН.
Кабмін збирається визначитися з кількістю строковиків на весняний призов
Кабінет міністрів України на засіданні у середу, 24 березня, планує, зокрема, затвердити чисельність строковиків для весняного призову, а також розглянути питання об’єкта "Укриття" і підготовки до зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС. Про це УНН повідомляє з посиланням на порядок денний уряду.
Пів України припорошило снігом: прогноз погоди та ситуація на дорогах
Невеликий сніг на ранок середи, 24 березня, йшов в 11 областях України, місцями випало до 7 сантиметрів снігу, ще в одній області - дощило. Опади протягом доби продовжаться. Проїзд основними дорогами забезпечено. Про це УНН повідомляє з посиланням на дані Укргідрометцентру та Укравтодору.
Зранку в столиці спостерігаються затори: на яких вулицях
Станом на 8:05 на дорогах Києва помітне ускладнення руху. Про це свідчать дані онлайн-сервісу Google Maps, передає УНН.
Нічого не змінилося: Байден відреагував на запуск ракет у Кореї
Президент США Джо Байден відреагував на запуск ракет КНДР. Про це пише УНН з посиланням на Reuters.
В Україні вже 1,579 млн випадків COVID-19, за добу - 14 174
В Україні зафіксовано вже 1,579 млн випадків коронавірусної хвороби COVID-19, добовий приріст, за 23 березня, - 14,1 тисячі, зростання у порівнянні з днем раніше. При цьому високий показник госпіталізованих за добу - 5,4 тисячі. Знову антирекорд за летальними випадками за добу - 342. Про це повідомляє УНН з посиланням на повідомлення міністра охорони здоров’я України Максима Степанова у Facebook.
Ціни на нафту стабілізувалися після різкого падіння
Ф'ючерси на нафту марки Brent з постачанням у травні у середу зранку під час торгів зросли в ціні до 60,90 долара за барель, передає УНН з посиланням на дані Bloomberg.
У М'янмі звільнили сотні в'язнів, яких заарештували на протестах - ЗМІ
Сотні в'язнів, які були заарештовані за протест проти воєнного перевороту в М'янмі минулого місяця, були звільнені з в'язниці в Янгоні. Про це пише УНН з посиланням на Reuters.
Влада Гонконгу зупинила вакцинацію препаратом Pfizer через дефектну упаковку
Влада Гонконгу та Макао зупинила використання вакцини проти COVID-19, розробленої Pfizer та BioNTech, як запобіжний захід через дефектну упаковку, що, ймовірно, уповільнить процем вакцинації у Китаї. Про це пише УНН з посиланням на Reuters.
ООС: бойовики 10 разів порушували “режим тиші”
Збройні формування Російської Федерації й надалі ігнорують режим припинення вогню та обстрілюють позиції підрозділів Об'єднаних сил. Протягом минулої доби, 23 березня, в районі проведення операції Об’єднаних сил було зафіксовано 10 порушень режиму припинення вогню. Про це пише УНН з посиланням на пресцентр ООС.