Питання створення безпечних коридорів з українських портів упирається в питання довіри до росії - Кулеба

Питання створення безпечних коридорів з українських портів упирається в питання довіри до росії - Кулеба

Київ  •  УНН

 • 94959 перегляди

КИЇВ. 25 травня. УНН. Під час обговорення коридорів для вивезення продовольства з України, йдеться не лише про світову продовольчу безпеку, а й про безпеку Одеси. Про це сказав міністр закордонних справ Дмитро Кулеба, спілкуючись із іноземними ЗМІ за підсумками участі у Світовому економічному форумі, передає кореспондент УНН.

Цитата

«Єдина заява, яку я чув від росії, полягає в тому, що росія погодиться зняти блокаду українських портів, якщо буде скасовано санкції, введені проти рф. Я ніколи не чув, щоб від росії виходила будь-яка ініціатива щодо створення безпечних коридорів», - зазначив міністр.

«Питання дуже просте. Це питання продовольчої безпеки, з одного боку, але це і питання безпеки Одеси, з іншого боку», - пояснює він.

Деталі

Так, за словами дипломата, якщо теоретично буде забезпечено безпечний прохід комерційних судів до Одеси та з Одеси, щоб забрати українське зерно та доставити його на світовий ринок, це вимагатиме розмінування гавані. На що Україна «у принципі згодна».

«В принципі, ми готові це зробити, але ми маємо одне питання безпеки, яке потрібно вирішити: як гарантувати, що в той момент, коли ми створимо цей безпечний прохід і вхід в гавань буде розмінований, як гарантувати, що вночі або рано-вранці росія не порушить угоду про безпечний прохід і її військові судна не проберуться в гавань і не нападуть на Одесу», - поцікавився він.

«Зрештою вся історія з цим коридором – це питання довіри з росією. Як ви, можливо, можете собі уявити, це досить проблематично. Довіра до росії - це велика проблема», - додав міністр.

Нагадаємо

Раніше сьогодні за повідомленнями ЗМІ у росії заявили, що нібито готові надати гуманітарний коридор для судів із продовольством, щоб вони вийшли з України.

Натомість країна-агресор вимагає скасування деяких санкцій та розмінування всіх портів з української сторони.