Південна Корея спустила на воду першу власну субмарину з анаеробною установкою
Київ • УНН
КИЇВ. 17 вересня. УНН. Компанія Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering спустила на воду перший дизель-електричний підводний човен з анаеробною енергетичною установкою, повністю спроектовану в Південній Кореї. Про це інформує УНН із посиланням на Defense Aerospace.
Як очікується, найближчим часом новий корейський корабель приступить до випробувань, а в грудні 2020 року його передадуть ВМС. У 2022 році субмарину планується прийняти на озброєння.
Сучасні дизель-електричні підводні човни мають кілька переваг перед більшими атомними. Однією з головних переваг є практично повна безшумність ходу в підводному положенні, оскільки у цьому випадку за рух корабля відповідають лише тихі електромотори, що живляться від акумуляторних батарей. Перезарядка цих батарей проводиться від дизельних генераторів у надводному положенні або на глибині, з якої можливо виставити шноркель, спеціальну трубу, по якій повітря подається до генераторів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Британський атомний підводний човен прибув у Середземне море
До недоліків звичайних дизель-електричних підводних човнів відноситься відносно невеликий час, який корабель може провести під водою. У найкращому випадку може досягати трьох тижнів (для порівняння, у атомних підводних човнів цей показник становить 60-90 днів), але зазвичай не перевищує 7-10 діб. Після цього часу субмарині доведеться спливти і запустити дизельні генератори. Анаеробна енергетична установка, для роботи якої не потрібне забортне повітря, дозволяє субмарині перебувати у підводному положенні істотно довше.
Новий корейський підводний човен отримала ім’я “Досан Ан Чханхо”. Корабель назвали у честь південнокорейського політичного діяча, націоналіста і борця за незалежність від Японії Досана Ан Чханхо, що жив у 1878-1938 роках. Водотоннажність нового корабля становить три тисячі тонн при довжині 83,3 і ширині 9,6 метра. Субмарина оснащена шістьма вертикальними пусковими установками для запуску балістичних ракет із неядерними бойовими частинами.
Екіпаж корабля складається з 50 чоловік. За даними розробників, завдяки анаеробній енергетичній установці, подробиці про яку не розкриваються, корабель зможе перебувати під водою до 20 діб. Дальність ходу підводного човна становить близько десяти тисяч морських миль (близько 18,5 тисячі кілометрів).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: The National Interest назвало російські підводні човни найнебезпечнішими у світі
У кінці березня поточного року стало відомо, що влада Південної Кореї планує замовити місцевим кораблебудівним підприємствам розробку проекту атомного підводного човна. Кораблі такого класу планується використовувати в якості противаги північнокорейським субмаринам із балістичними ракетами. У даний час південнокорейські фахівці вивчають іноземні проекти, які можна було б взяти за основу для власної підводного човна.
Південнокорейські військові розглядають можливість розробки атомного підводного човна водотоннажністю близько п’яти тисяч тонн. В якості одного з проектів, який може бути взятий за основу, корейці вивчають французьку проект атомних багатоцільових підводних човнів типу “Баракуда”. Водотоннажність цих кораблів становить 5,3 тисячі тонн. Однією з переваг підводних човнів типу “Баракуда” перед іншими атомними кораблями є використання низькозбагаченого урану.
Можливості підводних човнів з анаеробними двигунами Стірлінга були продемонстровані під час двох навчань в Атлантиці, що пройшли у 2003 році, коли шведська чсубмарина Halland (тип “Готланд”) “перемогла” в дуельній ситуації іспанський підводний човен зі звичайною дизель-електричною установкою, а потім і французьку атомну субмарину. У Середземному морі Halland взяла гору в “дуелі” з американським атомним підводним човном USS Houston (тип Los-Angeles). При цьому вартість Halland була в 4,5 рази нижче своїх атомних суперників.
У даний час США і Велика Британія повністю припинили будівництво неатомних підводних човнів. Ще три країни, Росія, Франція і Китай, мають комбінований атомно-неатомний підводний флот, у цей клуб незабаром увійде і Індія. Підводний флот інших країн повністю складається з дизель-електричних підводних човнів різного ступеня досконалості.