20 видів копчених авторських ковбас: на Полтавщині переможці конкурсу "Роби своє" масштабували бізнес
Київ • УНН
Сімейне підприємство з Полтавщини "Два Кума" виграло грант від "МХП-Громаді" та розширило виробництво м'ясних делікатесів. Компанія виготовляє понад 20 видів авторських копчених ковбас та інші м'ясні продукти.
Понад 10 років тому Людмила Шевченко разом із чоловіком та кумом заснувала торгову марку "Два Кума". Оскільки разом тривалий час вдома вирощували свиней, то і бізнес з переробки м’яса вирішили створити великою дружньою родиною. З початком війни бізнес не закрили, а навпаки, зі збільшенням можливостей розширили виробництво і пройшли освітній курс від "Дія. Бізнес". Останній виграний грант – від Благодійного фонду "МХП-Громаді". Проєкт "Сімейне крафтове виробництво ковбас, м’ясних делікатесів та домашніх напівфабрикатів "Два Кума" став переможцем конкурсу бізнес-ідей "Роби своє" від "МХП-Громаді", передає УНН.
Від початку війни ми виграли гранти вже в 4 проєктах, за ці кошти придбали обладнання, зокрема для виготовлення вареників і пельменів. Оскільки наші ковбаси цільнокускові, типу шинки, то вирішили, що надлишок м’яса фаршового типу можна пустити якраз на виготовлення вареників і пельменів. За грантові 100 тис. грн від "Роби своє" придбали фасувально-пакувальну машину, щоб пришвидшити пакування та зробити його більш якісним
Вона також розповіла, що всі рецепти їхніх ковбас, тушонок, пельменів, вареників тощо – авторські. Асортимент "Два Куми" - це понад 20 видів авторських копчених ковбас, 10 видів печених та копчено-варених ковбас, 8 видів сала, 5 видів субпродуктових делікатесів тощо. Війна змусила колектив розширювати асортимент і працювати також і з автоклавом і робити тушонки для військових на передову, бо в кожного з працівників виробництва хтось на фронті.
"Під час війни ми створили рибну ковбасу "Російський воєнний корабль, іди". Зараз вона називається "Рибка", її полюбляють ті, кому до смаку рибні делікатеси. Також у нас є "Москва палає", вона не менш популярна серед наших гостей. Працюємо з курятиною, яловичиною, свининою", - розповідає жінка
За освітою Людмила – інженер, проте, щоб бути більш професійною у своєму бізнесі, у свої 49 років вступила до Полтавського державного аграрного університету на спеціальність харчових технологій. Переконана, що зростання обсягів виробництва ковбас та м’ясних делікатесів може стати додатковим стимулом для розвитку сільського господарства в їхньому регіоні та забезпечить ще більший попит на м’ясну продукцію.
За словами директора Благодійного фонду "МХП-Громаді" Олександра Пахолюка, подібні проєкти – це про людей, які вміють трудитися, які дбають про свою громаду і не опускають рук, коли складно.
"Я щиро радію, коли в нашому конкурсі бізнес-ідей виграють ті підприємці, які знають ціну праці, які цілими родинами залучені у власну справу, які міцно об’єднані спільними цінностями, серед яких – залишитися в своєму селі чи містечку і робити все, щоб тут хотілося жити не лише їм, а й тим, хто поруч, - переконаний Пахолюк.
Конкурс бізнес-ідей "Роби своє" від Благодійного фонду "МХП-Громаді" передбачає підтримку мікропідприємництва у малих містах і селах України. Цього року незалежні експерти обрали 80 проєктів-переможців з-поміж 616 заявок з 15 областей України. Вартість одного гранта – до 100 тис. грн . На втілення всіх бізнес-ідей спрямовано близько 10 млн грн із врахуванням зборів та податків.
"МХП–Громаді" – український благодійний фонд, який почав свою діяльність 2015 року. Його головна місія – комплексний розвиток громад. Географія діяльності налічує 13 областей України: понад 700 містечок і сіл. Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну Фонд системно підтримує людей, які перебувають у регіонах бойових дій, українських захисників та рятувальників, громади, лікарні та пологові будинки, благодійні установи, які дбають про дітей-сиріт та літніх людей, а також людей, які через війну залишилися без дому та засобів для існування.