У МОН озвучили критерії сертифікації вчителів
Київ • УНН
КИЇВ. 17 січня. УНН. Міністерство освіти та науки оприлюднило для громадського обговорення проект методики оцінювання професійного досвіду вчителів, які проходять процедуру сертифікації. Про це повідомляє УНН із посиланням на прес-службу МОН.
"Для громадського обговорення розміщено проект методики, за якою незалежні освітні експерти проводитимуть оцінювання практичного досвіду учасників добровільної сертифікації вчителів", – йдеться в повідомленні.
Так, проектом документу передбачається, що експерти вивчатимуть та оцінюватимуть професійні компетентності в трьох етапах за п'ятьма критеріями. До критеріїв входять здатність планувати і здійснювати освітній процес, здатність створювати безпечне та психологічно комфортне освітнє середовище, здатність налагоджувати партнерські стосунки з родинами учнів, здатність до постійного професійного розвитку, а також здатність моделювати поведінку, в основі якої повага до прав людини, демократичні та інші загальнолюдські цінності.
"Кожен з цих критеріїв включатиме від 4 до 10 показників, що оцінюватимуться від 1 до 3 балів. Для отримання інформації експерти зможуть використовувати такі джерела, як спостереження за діяльністю вчителя, відвідування уроків, інтерв’ю з вчителем, бесіда з керівництвом школи", – зазначили у МОН.
Крім того, за словами міністра освіти Лілії Гриневич, сертифікація є добровільною, а її непроходження не матиме жодних негативних наслідків для вчителя.
"Водночас педагог, що пройде сертифікацію, отримає 20% надбавки. А ще важливо, щоб він ділився потім своїми методами, знаннями та професійними компетентностями з іншими", – зазначила міністр.
Нагадаємо, що реєстрація на добровільну сертифікацію вчителів розпочалася 15 січня. За першу добу на сертифікацію вже зареєструвалося понад 350 вчителів.