Світові компанії шукають альтернативи для своїх поставок через проблеми з безпекою у Червоному морі

Світові компанії шукають альтернативи для своїх поставок через проблеми з безпекою у Червоному морі

Київ  •  УНН

 • 23803 перегляди

Read in English

Через загрози з боку єменських повстанців-хуситів, компанії змінюють маршрути поставок, щоб уникнути Червоного моря і Суецького каналу, що призводить до затримок і потенційного дефіциту товарів для таких компаній, як IKEA та Volvo.

Загроза нападів на цивільні кораблі з боку підтримуваного Іраном руху Хусі призвело до того, що великі торгові компанії змінили маршрути своїх суден, тимчасово відмовляючись від шляхів через Суецьку протоку. Про це пише УНН, із посиланням на Reuters та Dagens Nyheter.

Деталі

Суецький канал, що з'єднує Середземне море з Червоним через східну частину Єгипту, є важливим транспортним шляхом у світовій торгівлі, однак, нещодавні напади на морські судна, здійснені хуситами з Ємену, вочевидь, порушили міжнародну торгівлю на судноплавному шляху між Європою та Азією.

На сьогоднішній день реакція низки світових компаній виглядає наступним чином:

1. Шведський меблевий гігант IKEA попереджає про затримки та можливий дефіцит у поставках товарів.

Як виглядає ситуація зараз, ситуація в Суецькому каналі призведе до затримок, і це може вплинути на доступність певних продуктів IKEA

- пише Оскар Люнггрен, представник преси Inter Ikea.

2. Французька харчова група DANONE заявила, що більшість її поставок було перенаправлено, що призведе до збільшення часу транзиту. Якщо ситуація триватиме понад 2-3 місяці, група активує плани пом’якшення наслідків, включаючи використання альтернативних маршрутів морем або дорогами.

3. У Volvo Cars зайняті реорганізацією маршруту. Ситуація ризикує виявитися складнішою, ніж криза вантажних перевезень у 2021 році, вважає експерт з вантажних перевезень Андерс Лейснер, згадуючи як 400-метровий контейнеровоз Ever Given, який сів на мілину в Суецькому каналі і заблокував рух по ньому.

Цього разу ми маємо політичний вимір і елемент насильства, зрештою, військову ситуацію, що ускладнює ситуацію

- каже він.

4. Фінська хімічна компанія KEMIRA заявила 19 грудня, що рішення судноплавних компаній перенаправити судна в обхід мису Доброї Надії вплине на деякі з її міжнародних маршрутів, але не суттєво, принаймні в короткостроковій перспективі.

Наразі на ринку є вільні потужності, і час очікування в портах досить хороший

- сказав представник KEMIRA в інтерв'ю Reuters.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україну не завозили з Франції небезпечний сир зі стафілококом - Держпродспоживслужба

5. Судноплавна компанія Tailwind Shipping Lines, підрозділ німецької мережі дисконтних супермаркетів LIDL, яка перевозить непродовольчі товари і товари для сторонніх клієнтів, повідомила, що наразі плаває навколо мису Доброї Надії.

6. Компанія Whirlpool уважно стежить за логістичними питаннями в Червоному морі, Суецькому каналі і в регіоні в цілому, щоб допомогти зменшити ризики, коли вони виникають.

7. Норвезький рітейлер EUROPRIS, який імпортує 35-40% своїх товарів, проданих з Азії морським транспортом, повідомив Reuters, що підтримує рішення судноплавних компаній змінити маршрут суден.

8. Німецький виробник хімікатів COVESTRO заявив, що будь-яке можливе збільшення часу доставки не вплине на постачання його продукції.

9. Нафтова компанія BP (BP.L) заявила, що тимчасово призупинила всі транзити через Червоне море.

10. Ірландський ритейлер Primark стежить за ситуацією, але його ланцюги поставок здатні до певних змін.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ЄС спрямував останній транш макрофіну Україні на 2023 рік в 1,5 млрд євро

Нагадаємо

Минулого тижня, угрупування хуситів, яке діє на території Ємену, атакувало два вантажні судна в Червоному морі в Баб-ель-Мандебській протоці.

США оголосили про початок операції "Prosperity Guardian" - багатонаціональної ініціативи з убезпечення судноплавства в Червоному морі від нападів хуситів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нафта дорожчає на тлі напруженості в Червоному морі після атак хуситів