Просто зміна прізвища ні до чого не веде – ексрадник голови МВС про розмови щодо відставки Резнікова
Київ • УНН
КИЇВ. 14 серпня. УНН. Розмови про можливу відставку Олексія Резнікова з поста міністра оборони прокоментував ексрадник глави МВС, військовослужбовець Віктор Андрусів. Він розповів, що знає прізвища кандидатів, які претендують на посаду міністра оборони і вважає, що просто зміна прізвища ні до чого не призведе. У своєму пості в Телеграм Андрусів детально пояснив свою позицію та проаналізував сильні та слабкі сторони Резнікова в якості міністра, пише УНН.
Деталі
Андрусів наголосив, що немає наміру нікого виправдовувати чи захищати.
“Я пишу цей текст для того, щоб всі хто його прочитають зрозуміли, що справи в нашій країні не вирішуються „хорошими“ призначеннями. Бо прізвища, які я почув на заміну Резнікову — це навіть не рівень бездарного уряду Гончарука. Значно, значно гірше”, — наголосив Андрусів.
Колишній радник міністра задається питанням, чи можна наразі знайти людину, яка, зайшовши в Міністерство оборони, була спроможна змінити там хоча б сто людей, “вникнути в мільйон питань, підхопити всі міжнародні процеси, і ще й реформи робити для вступу в НАТО”.
“Якщо така людина і існує, їй треба буде мінімум рік, тільки щоб почати керувати міністерством. Чи є в нас такий рік?”, — запитує Андрусів.
Він наголосив, що не знає яке рішення буде ухвалене щодо чинного міністра.
Цитата
“(...) але я хочу, щоб ви знали, що просто зміна прізвища ні до чого не веде. Зрештою, ви знаєте, що треба питати у можливого нового кандидата: досвід управління, команда, зв’язки. Тільки за наявності цих параметрів є шанс на хорошого міністра”, — вважає Андрусів.
Деталі
Він детально пояснює своє бачення того, як функціонує система державного управління в Україні та чому одна людина не може змінити все навіть в одному міністерстві.
На думку Андрусіва, “українські міністерства — це глибоко не реформовані радянські махіни, які пережили безліч спроб кавалерійських реформаторських наскоків і всі відбили”.
Колишній радник міністра внутрішніх справ стверджує, що жоден міністр, не виходець із системи, не спроможний керувати міністерством відразу. Цьому є об’єктивні причини: тисячі співробітників, які прийшли до міністерства задовго до міністра, і тисячі процесів, які там сформувалися також задовго до нього. Міністр не може одразу прийти і виконувати завдання, адже в ці процеси треба вникнути, розібратися.
“Всі призначення людей в уряд не з системи, або не із схожих організацій — завершувались провалом. І так буде і надалі, оскільки справа не в людях”, — вважає Андрусів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Для поставки на озброєння нового зразка БПЛА потрібно не більше трьох тижнів — Резніков
Він також приділив увагу особі самого міністра Резнікова. Андрусів наголосив, що основною причиною його призначення на посаду були перемовини з партнерами про надання зброї.
“Всі хто його знає — можуть підтвердити, що Олексій є геніальним переговорщиком. Тому він сконцентрувався саме на цьому. І тут, хто б що не казав, у нього багато заслуг. Саме завдяки реалізації Рамштайна нам вдалось отримати достатньо зброї, щоб вистояти, і запланувати достатньо, щоб вернути території. На днях почув тезу, яка точно ще буде гуляти по країні — чому ми не добили орків, коли вони відступали з під Києва? Друзі, на кінець березня в Україні було боєприпасів на 2 тижні!!! А Захід продовжував крути носом, щодо надання артилерії. Тому тут треба віддати належне міністру Резнікову”, — вважає Андрусів.
Водночас, як зауважив Андрусів, “Резніков практично не вніс жодних змін в саму систему керування МО”. Винятком стали кілька кадрових призначень, деякі з яких були помилковими. Сама ж система залишилась такою ж як і раніше.
“Повірте, не можна цілий день сидіти на нарадах у Президента, з ГШ, на переговорах і зідзвонах з партнерами, і водночас вичитувати тисячі сторінок, серед яких яйця по 17 і куртки зимові чи то літні. Є рівень замів, є рівень керівників департаментів, де робиться дуже багато саме оцієї дрібної роботи”, — зауважив Андрусів та додав, що саме ця ланка не була замінена.
Водночас, він додає, що навіть Антикорупційна рада утворена при Міністерстві, яка може наполягати на чиємусь звільненні, немає кого запропонувати натомість.
“А звільнити держслужбовця середнього рівня дуже складно. Ні, не тому, що він захищений, а тому, що він піде зі всім, що робив. І знайти людину, яка швидко розбереться в процедурах, мільйонах норм дуже складно. В нас он на міністра культури не можуть знайти людину, а ви уявіть замінити якогось інспектора з МО, який там 30 років працює”, — додав Андрусів.
Водночас він погоджується, що так чи інакше за роботу міністерства по-факту відповідає міністр.
“Хай який би він був завантажений, і навіть якщо він нічого не чув ні про які яйця — він є головним, і всі питання будуть до нього”, — резюмує Андрусів.