Більше 500 грн за квиток Київ-Одеса: "Укрзалізниця" у 2022 році підвищить ціни і перекладе провали менеджменту на кишеню українців

Більше 500 грн за квиток Київ-Одеса: "Укрзалізниця" у 2022 році підвищить ціни і перекладе провали менеджменту на кишеню українців

Київ  •  УНН

 • 22822 перегляди

КИЇВ. 24 червня. УНН. Днями ЗМІ з посиланням на прогноз уряду повідомили про те, що до 2022 року вартість залізничних квитків збільшиться на 26%. Це ні що інше, як спроба менеджменту компанії перекласти свої провали на кишеню українців, вважає народний депутат, член Тимчасової слідчої комісії парламенту по оцінці критичного стані “Укрзалізниці” Костянтин Бондарєв.

Деталі

УНН порахував, що якщо сьогодні купейний квиток Київ-Одеса коштує близько 400 грн, то підвищення на 26% підніме ціну до 500+ грн. А це значить, що ніякої антикризової програми у керівництва “Укрзалізниці” немає. Все що пропонується — це закривати “дірки” за рахунок самих українців.

“Будуть витягати гроші з кишень українців. Саме це вони заклали в прогнозі на 2022-2024 роки. Ціни на квитки почали піднімати ще з 1 квітня 2021 року. Якби сьогоднішній менеджмент „Укрзалізниці“ в особі Івана Юрика не захотів би цього — він би не допустив. Але ні, будуть платити за все українці”, — сказав в коментарі УНН Бондарєв.

Він додав, що на засіданні ТСК Іван Юрик не зміг пояснити, чому “Укрзалізниця” — монополіст перевезень по залізниці — рік за роком зазнає мільярдних збитків.

“В минулому році 11 млрд грн збитків, за перший квартал цього року — майже 2 млрд грн. Ми запитали у пана Юрика: як так сталося, але відповіді не було. Точно так само не було відповіді, чому ставка по обслуговуванню гривневих кредитів „Укрзалізниці“ в минулому році була 20%, коли за даними НБУ вона всього 6%. За доларовими кредитами ситуація та ж. А тепер за всі ці безглузді кредити будуть платити українці, які користуються послугами залізниці”, — підкреслив нардеп.

В контексті

Про махінації з кредитами “Укрзалізниці” знає і Президент Володимир Зеленський. На своїй прес-конференції він заявив, що банкрутство компанії пов’язано з тим, що менеджмент понабирав дорогих кредитів і тим самим загнав компанію в збитки. Він також зажадав негайних посадок винних.

Але серйозних зрушень в цьому напрямі немає. НАБУ, яке покликане боротися з ТОП-корупцією в “Укрзалізниці”, фактично самоусунулося від своїх функцій. За минулий рік НАБУ і САП направили до суду всього одну справа з “Укрзалізниці” і то п’ятирічної давності. У цьому році — жодної. Незважаючи на те, що в НАБУ створений спеціальний відділ по боротьбі з корупцією на залізниці — результатів немає, оскільки детективи цього відділу займаються іншими справами, наприклад, “Роттердам +”, яку в четвертий раз закриває САП через відсутність доказової бази.

Тим часом у членів Наглядової ради “Укрзалізниці” ще 19 червня закінчилися повноваження, а самі вони були визнані ТСК некомпетентними. Але Кабмін їм продовжили повноваження, оскільки не зміг своєчасного організувати конкурс на новий склад. Обіцяють, що в найближчі три місяці члени спостережної ради будуть замінені новими людьми.