ОП: єдиний спосіб доправити зерно на світові ринки — це зупинити війну
Київ • УНН
КИЇВ. 27 травня. УНН. Радник президента України з економічних питань Олег Устенко заявив, що достатні запаси зерна, щоб задовольнити внутрішній і світовий попит принаймні до кінця 2022 року, а то й у 2023-му Україна має, але для цього потрібно зупинити всі військові дії в Чорному морі. Про це він сказав в коментарі американському виданню Newsweek, передає УНН з посиланням на Офіс президента.
Деталі
Він наголосив, що російська сторона із самого початку агресії планувала блокаду українських портів з метою створення продовольчої кризи у світі, щоб якомога сильніше тиснути на Захід.
“росія хотіла використовувати серед іншого їжу як зброю. Вони одночасно розігрують різні карти на одному столі — енергоресурси, їжа, плюс проводять свою „військову операцію“ на нашій землі та руйнують інфраструктуру, а також знищують усі наші продовольчі запаси”, — пояснив Устенко.
За його словами, зараз росія обстрілює будь-які кораблі, які з’являються в Чорному морі. Але якщо в регіоні буде оголошено припинення вогню, Україна швидко відреагує і судна з зерном вийдуть із портів.
“Якщо бої припиняться, ми могли б зробити це майже одразу, тому що ми маємо доступ до основних портів”, — сказав він.
“Я вважаю, що єдиний спосіб доправити зерно на світові ринки — це зупинити війну або принаймні припинити всі військові дії в Чорному морі”, — додав Устенко.
Як пише видання, блокада українських портів військами рф не дає Україні змоги продати надлишок харчової продукції за кордон. До повномасштабного вторгнення росії українська держава щомісяця експортувала Чорним морем понад 6 млн тонн зерна. Наразі через блокування портів Україна перенаправила експорт через залізничні та автомобільні шляхи. Але вони мають нижчу пропускну здатність, ніж порти. Наприклад, у квітні залізницею було вивезено лише 617 тис. тонн продукції.
Нагадаємо
Міністр закордонних справ Великої Британії Ліз Трасс звинуватила путіна у "зброї голоду". Понад 20 мільйонів тонн зерна лежать в елеваторах в українських портах.