Українці за рік подали в НБУ понад 2 тисячі скарг на колекторів
Київ • УНН
КИЇВ. 15 лютого. УНН. Українці у 2020 році подали до Національного банку України понад 2 тисячі скарг на колекторську діяльність, зокрема, і щодо погроз колекторів. Про це УНН повідомляє з посиланням на звіт НБУ про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за 2020 рік, оприлюднений у понеділок, 15 лютого.
Деталі
"У 2020 році значна частина звернень щодо мікрофінансових компаній та банків стосувалася жорстких мір зі стягнення заборгованості з боржників. Зокрема, мова про погрози, цілодобовий автодозвон боржнику, його знайомим, рідним та друзям, розповсюдження особистої інформації та інше", - вказали у НБУ.
При цьому у Нацбанку наголосили, що зазначені дії суперечать низці статей Конституції України, Цивільного кодексу та порушують норми, встановлені Законом України "Про захист персональних даних".
Що стосується цифр, то, відповідно до звіту, за 2020 рік було зафіксовано 2169 звернень щодо collection-діяльності небанківських фінансових установ і 163 - банків. Загалом - 2332 звернення.
Найбільше звернень стосовно діяльності колекторів надійшло у грудні - 22 щодо банків та 584 - щодо небанківських фінансових установ.
Поради НБУ споживачеві для уникнення проблем з колекторами
- Не допускайте прострочення кредиту, що веде до залучення колекторів. У разі виникнення таких ситуацій, спробуйте домовитися про реструктуризацію боргу та припинення дій колекторів.
- Якщо колектори продовжують погрожувати, зверніться з письмовою скаргою на керівництво фінкомпанії чи банку, а також до НБУ.
- Ви можете звернутися до Уповноваженої Верховної Ради з прав людини або до суду. Адже саме вони контролюють дотримання законодавства про захист персональних даних.
Доповнення
Верховна Рада 27 січня ухвалила за основу законопроект щодо захисту боржників при врегулюванні питання заборгованості з колекторською компанією. Законопроект про це з’явився ще у жовтні.
В експертних колах вважають, що цей законопроект допоможе людям, які брали кредити, і яким через заборгованість погрожують колектори, однак, фактично він не допоможе тим, хто не брав позик, або був заявлений поручителем.
Додамо, упродовж 2020 року Національний банк загалом отримав та опрацював 15 904 письмових звернення. До контакт-центру Національного банку впродовж 2020 року надійшло 33 550 звернень.