$42.180.00
49.230.00
Графіки відключень електроенергії

Українці торік найчастіше писали скарги до НБУ стосовно кредитів

Київ • УНН

 • 16708 перегляди

КИЇВ. 15 лютого. УНН. У 2020 році найчастіше українці письмово зверталися до Національного банку стосовно кредитів. А загалом було майже 16 тисяч письмових звернення. Про це йдеться у звіті НБУ про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за 2020 рік, оприлюдненому у понеділок, 15 лютого, передає УНН.

Українці торік найчастіше писали скарги до НБУ стосовно кредитів

Деталі

"Упродовж 2020 року Національний банк отримав та опрацював 15 904 письмових звернення. Головною темою письмових звернень громадян стосовно роботи банків стали відносини за кредитними договорами – опрацьовано 2 690 письмових звернень", - йдеться у повідомленні.

З загальної кількості письмових звернень щодо роботи банків упродовж 2020 року також отримано 1 594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків, 946 – стосувались якості обслуговування в банках, 391 – відносин за депозитними договорами, 779 – інші питання.

Серед найпоширеніших тем у зверненнях споживачів про роботу небанківських фінансових установ:

  • відносини за кредитами – 3 064,
  • колекторська діяльність – 2 171,
  • відносини за обов’язковими видами страхування – 1 271,
  • відносини з кредитними спілками – 326,
  • відносини за добровільними видами страхування – 228,
  • щодо обробки персональних даних – 189,
  • інші питання – 740 звернень.

Загалом у другому півріччі 2020 року кількість звернень до Національного банку зросла порівняно з першим півріччям. У близько 40% письмових звернень були виявлені ознаки порушень прав споживачів.

Типові порушення прав споживачів, виявлені в 2020 році, такі:

  • агресивна поведінка колекторів;
  • порушення правил обробки персональних даних споживачів;
  • нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки під час отримання пенсійної чи зарплатної, страхування життя під час обміну валют тощо;
  • зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;
  • неправомірні нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами;
  • внесення неправомірних пунктів до тексту договору та порушення норм законодавства України.

До контакт-центру Національного банку впродовж 2020 року надійшло 33 550 звернень. З них близько 9 тисяч звернень стосувалися працюючих банків. Майже 6 тисяч звернень – роботи небанківських фінансових установ. Ще близько 2 тисяч звернень стосувалися банків, які перебувають у процесі ліквідації.

Доповнення

Лише впродовж січня-серпня 2020 року НБУ отримав 4 354 скарги громадян на банки, з них 2% стосувалися персональних даних.

Додамо, за даними НБУ, минулого року на понад 40% зросла кількість незаконних дій з платіжними картками.